شهید نوروزعلی یزدانخواه در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش بی بی فاطمه و پدرش یدالله نام داشت.
کد خبر: ۹۴۲۹۱۹۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

معرفی شهید نوروزعلی یزدانخواه، به عنوان شهید شاخص سال بسیج کارگری کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهید نوروزعلی یزدان خواه در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت ولی به خاطر شرایط سخت زندگی و از دست دادن پدر در سنین خردسالی نتوانست وارد مدرسه شود و به تحصیل علم و دانش از طریق مدرسه بپردازد. شهید بزرگوار متاهل و فرزند دوم خانواده بود.
نوروزعلی یزدان خواه در عضویت بسیج و در لشکر ۲۵ کربلا و در رسته پیاده به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۵/۱۰/۴ هجری شمسی در منطقه ام باوی در عملیات کربلای۴ شهد شیرین شهادت را نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک این شهید عزیز سه سال بعد از شهادت پیدا و پس از تشییع در حیاط مسجد سجاد فریدونکنار به خاک سپرده شد.
او چهارمین شهید خانواده خود است.
پیش از او دو دختر خردسال و پسر بزرگش شهید شدند و تنها پنج دقیقه پس از شهادت او، پسر دومش در ام باوی طی عملیات کربلای ۴ شهید شد.

سرهنگ پاسدار عزیز نظرزاده مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، بابیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، همه ساله یک شهید را در هر قشر بعنوان شهید شاخص کشوری معرفی می‌نماید بیان کرد: امسال، شهید نوروزعلی یزدانخواه از شهرستان فریدونکنار استان مازندران به‌عنوان شهید شاخص کارگری کشور انتخاب شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان اردبیل عنوان کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت میان مردم و جوانان ما وجود دارد دشمنان نخواهند توانست به اهداف خود دست یابند.

سرهنگ نظرزاده در ادامه با اشاره به زندگینامه شهید نوروزعلی یزدانخواه تصریح کرد: شهید نوروزعلی یزدانخواه پدر چهار شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس بوده و به عنوان شهید شاخص کارگری سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: شهید یزدانخواه، به داشتن اخلاق نیکو و خواندن نماز اول وقت معروف بود که حتی به فرزندان خود سفارش می‌کرد اگر رضایت پدرشان را می‌خواهند باید همیشه و در همه حال نمازشان را به موقع بخوانند.

وی ادامه داد: مَش نوروز با وجود به شهادت رسیدن دو دختر بی‌گناه و یک پسر، اما دست از مبارزه برنداشت تا اینکه عازم جبهه های حق علیه باطل شد. نوروزعلی یزدانخواه پس از شهادت پسرش نه تنها دست از مبارزه برنداشت بلکه دل‌باخته انقلاب و اسلام شد و به دنبال رفتن به جبهه بود. شهید نوروزعلی در سال‌های ۶۱ تا ۶۵ چندین بار به مناطق جنگی جنوب و غرب اعزام شد که در مجموع ۱۷ ماه در جبهه‌ها حضور پیدا کرده و در این مدت به افتخار جانبازی هم نائل شد.

معرفی شهید نوروزعلی یزدانخواه، به عنوان شهید شاخص سال بسیج کارگری کشور

ارسال نظرات