هشتمین جلسه هماهنگی کنگره 10هزار شهید عشایری در شهرکرد

هشتمین جلسه هماهنگی اعضای ستاد کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری با حضور رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۹۴۰۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

خادمان شهدا نزد خداوند مأجورند

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  در این جلسه با اشاره به اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره شهداء، خطاب به مسئولین کمیته های ستاد کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور، گفت: شما که در راه شهدای عزیز گام برمی دارید نزد خداوند تبارک و تعالی مأجورید.

حجت الاسلام والمسلمین  حسینی صدر، برگزاری یادواره های شهدا را از جمله اعمال سودمند و مفید برای برزخ و قیامت انسان دانست و افزود: شهدای عزیز جواب و پاسخ این اعمال شما را خواهند داد و در برگزاری این کنگره عظیم شما را کمک می کنند.

اجرای پویش «یا امام حسن مجتبی علیه السلام» در مناطق عشایری

سرهنگ پاسدار احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور  هم در جلسه هشتم ستاد کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری در مجتمع لاله شهرکرد، گفت: بحمدالله یک فضاسازی و یک برانگیختگی در تمام مناطق عشایری با حضور هم صداو سیمای استانها و مجموعه فرهنگی و رده های بسیج در کل کشور انجام می شود.

وی افزود: ما یک پویشی را راه اندازی کردیم تحت عنوان «یا امام حسن مجتبی علیه السلام » که به استقبال کنگره ملی بیش از 40 هزار بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شبهای قدر عزیزان بسیجی در رده های مختلف به نیابت از شهدا و استقبال از کنگره ملی شهدای عشایری، بیش از 50 هزار پُرس غذا بین نیازمندان توزیع کردند.

سعیدی گفت: در همین ایام که ما در حال فراهم کردن مقدمات کنگره هستیم، در استانها یادواره های استانی و شهرستانی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: سه برنامه هم در سطح ملی در دستور اقدام داریم که علاوه بر استان چهارمحال و بختیاری، یکی یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان عشایر در استان فارس و برنامه دوم مسابقه تیراندازی سراسری با سلاح شخصی ویژه عشایر بسیجی به میزبانی تهران و برنامه سوم یادواره شهدای زن عشایر در استان لرستان است.

برگزاری کنگره ملی شهدای عشایری 22 تا 24 خرداد در چهارمحال و بختیاری

سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در حاشیه این جلسه گفت: کنگره ملی 10هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری از 22تا 24 خردادماه به مدت سه شبانه روز برگزار می شود.

سردار اکبری افزود: تاکنون 8جلسه جمع بندی های مختلف داشته ایم که امروز هم به مناسبت برگزاری این کنگره هشتمین جلسه کمیته های مختلف ستاد کنگره برگزار شدتا نیازمندی های مجموعه را جمع بندی کنیم.

وی گفت: هر روز که پیش می رویم و به روز اجلاسیه نزدیک می شویم، این آمادگی ها باید در کمیته های مختلف و خصوصاً ادارات استان و شهرستان های 10 گانه بیشتر شود و بحمدالله تا الان پیشرفت های خیلی خوبی داشتیم و سعی بر این است که معایب احتمالی در جلسات مطرح شود و برآوردهای بودجه ای که نیاز ادارات و کمیته هاست مورد بررسی قرار گیرد.

سردار اکبری افزود: سعی خواهیم کرد این کنگره که برای اولین بار برگزار می شود، به بهترین نحو اجرا شود تا برای عزیزان ما که از 24استان عشایری کشور حضور پیدا خواهند کرد،  همچون گذشته خاطره خوبی به یادگار بماند و بتوانیم دِینِ خود را به شهدای گرانقدر ادا کنیم.

وحدت اقوام و مذاهب از محورهای کنگره ملی 10هزار شهید عشایری کشور است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری هم یکی از محورهای اصلی این کنگره را بحث وحدت و تقویت اقوام و مذاهب دانست و گفت: برنامه های روتین ادارات و سپاه و بسیج و هر برنامه ای که در کمیته های مختلف در سطح استان و شهرستان ها انجام می شود باید با استفاده از ظرفیت های موجود به سمت و سوی کنگره ملی و گرامیداشت مقام شامخ شهدا باشد.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی با اشاره به  تلاش های بسیار خوب کمیته های ستاد کنگره 10هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بیش از 70درصد شهرستانهای استان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده و مصوبات بسیار خوبی داشته است.

ارسال نظرات