حجت الاسلام میهن پرست با تاکید بر اینکه در جهاد تبیین همه دلسوزان انقلاب و کسانی که می توانند از نظام و انقلاب دفاع جانانه کنند، پای باشند، گفت: انقلاب اسلامی استمرار و تقویت خود را در بستر عقلانیت، مردمسالاری دینی،منطق و پیشرفت گرایی تعریف کرده است
کد خبر: ۹۴۲۹۴۹۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ،امام جمعه چوار در گفت و گو با اصحاب رسانه در ایلام با اشاره به ضرورت پرداختن جهاد تبیین در سطح جامعه امروز، اظهار کرد:  رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را به عنوان یک فریضه بیان کرده و فرمودند که یک فریضه فوری و قطعی است.

حجت الاسلام « شهاب الدین میهن پرست» تصریح کرد: در جهاد تبیین، خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به همگان است و همه آحاد جامعه  باید به هر اندازه، ظرفیتی و امکاناتی که دارند به موضوع جهاد تبیین بپردازد.

وی با اشاره به اینکه  رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته همواره در سخنان خود بر مساله تبیین تاکید داشته اند، افزود:  آنچه در جهاد تبیین مد نظر قرار دارد، زدودن غبار کج فهمی ها و تحریف ها از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی است که کج فهمی، غلط فهمی، نگاه مغرضانه و دریافت نادرست، به طور قطع به مفاهیم انقلاب اسلامی لطمه می زند.

امام جمعه چوار یادآور شد: در طول تاریح، همه انبیای الهی  به جهاد تبیین پرداخته اند، قرآن کریم در این زمینه می فرماید که قرآن بیان کننده ای برای مردم است،  اولیای خدا و پیامبران معبوث شده اند که برای مردم مسائل و معارف الهی را تبیین کنند، مردم از منجلاب گناه و معصیت بیرون آمده و به سمت روشنایی حرکت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت تبیین مبانی تفکر انقلاب اسلامی،گفت: باید همه دلسوزان انقلاب و کسانی که می توانند از نظام و انقلاب دفاع جانانه کنند، پای باشند، اگر ما و نیروهای انقلاب پای کار نباشد، دشمن وارد عرصه می شود و حقایق انقلاب را وارونه جلوه خواهد داد، خدماتی که انقلاب در بخش های مختلف وجود داشته را تحرف خواهد کرد و مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین می کند.

حجت الاسلام میهن پرست با تاکید بر اینکه شیوه تبیین درست را باید نشر و ترویج داد، افزود: یکی از موضوعات مهم و لازم در جهاد تبیین، معنای درست از جهاد تبیین است، فهم درست از مفاهم انقلاب و از پیشرفت ها بسیار مهم است و در این زمینه علما، نخبگان و رسانه ها باید پای کار بیایند، تبیین و روشنگری کنند، اگر در جریان فتنه ۸۸ این امر اتفاق می افتاد، آن حوادث ایجاد نمی شد.

وی با اشاره به اینکه  انقلاب اسلامی  استمرار و تقویت خود را در بستر عقلانیت، مردمسالاری دینی،منطق و پیشرفت گرایی تعریف کرده است، گفت: اثر بخشی تبیین می تواند بسیار مهم باشد، البته در اثر بخشی  به ظرفیت مخاطب، منطق مخاطب، باور پذیری و مستدل بودن باید توجه کرد، جهاد تبیین باید در فضایی کاملا  تعاملی، مبتنی بر اندیشه، اعتماد آمیز می تواند اثر گذار باشد.

امام جمعه چوار افزود: مردمی بودن تبیین  یک رسالتی است که هر کسی در هر جایی می تواند در راستای جهاد تبیین تلاش کنند، البته لایه های اصلی جهاد تبیین مسئولان، علما، نخبگان و رسانه ها هستند، کسانی هستند که مسائل و موضوعات را به زیبایی تبیین می کنند و البته در بیان حقایق و واقعیت ها نه بزرگنمایی و نه سیاه نمایی شود.

حجت الاسلام میهن پرست با اشاره به اینکه در جهاد تبیین واقعیت ها، پیشرفت ها و کمی و کاستی ها گفته شود، خاطرنشان کرد: اگر این گونه شود که خماتی که در طول انقلاب انجام شده و مقایسه ای بین آنچه در قبل از انقلاب بوده و خدماتی که بعد از انقلاب انجام شده، هم منطقی است و هم زمینه پذیرش همگان را خواهد داشت.

ارسال نظرات