خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصار الحسین(ع) همدان:

شهدا علاوه بر حی و زنده بودن، احیاگر و زنده کننده جامعه هم هستند

همدان-مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: قرآن می‌فرماید شهدا زنده هستند، ما نه فقط حی و زنده بودن شهدا را بلکه احیاگر بودن این عزیزان را در مقاطع حساس بارها دیدیم و با همه وجود لمس کردیم.
کد خبر: ۹۴۲۹۶۴۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

حجت الاسلام محسن تیموری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فرمان جهاد مقام معظم رهبری در امر جهاد تبیین اظهار کرد: یکی از مصداق‌های جهاد تبیین برگزاری یادواره‌ها و کنگره شهدا است تا به این وسیله روایت صحیح از اخلاق زندگی و هدف والای این شاهدان برای نسل جوان جامعه خود روایتگری کنیم و گرنه دشمنان ما آن گونه که خودشان می‌خواهند روایتگری می‌کنند که در نتیجه حقایق تحریف خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور در ۴ خرداد امسال، هدف از برگزاری این کنگره را بزرگداشت مقام شهدا به ویژه شهدای روحانی و ترویج ایثار و فداکاری‌های این عزیزان عنوان کرد که خدمات ارزنده‌ای به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصار الحسین (ع) همدان با اشاره به آیه مبارکه ۱۶۹ سوره آل عمران گفت: قرآن می‌فرماید شهدا زنده هستند، ما نه فقط حی و زنده بودن شهدا را بلکه احیاگر بودن این عزیزان را در مقاطع حساس ۴۳ سال قبل از حضور شهدای غواص تا مدافع حرم تا حاج قاسم سلیمانی بار‌ها و بار‌ها دیدیم و با همه وجود لمس کردیم که چگونه فضای مسموم جامعه را زلال کردند، بنابراین مراسم بزرگداشت شهدا نیز زنده کننده است.

وی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیون ثابت کردند نه فقط در گفتار بلکه در عمل همواره پیش قراول میدان‌های سخت بوده و هستند و این موضوع را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان دادند.

تیموری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد شهدای روحانی در کشور گفت: روحانیون ما نسبت به جمعیتشان بیشترین تعداد شهدا را دارند که تفقد از خانواده‌های مکرم آنان از جمله وظایف ما است.

وی گفت: از جمله برنامه‌های این کنگره برگزاری نمایشگاه آثار شهدا در مصلای شهر مقدس قم است که هر استان در قالب غرفه‌های مستقل شهدای روحانی استان خود را معرفی خواهد کرد و سرکشی از خانواده‌های معزز شهدای روحانی در سراسر کشور از دیگر برنامه‌ها است که دیدار با خانواده‌های این عریزان توسط گروه‌هایی متشکل از مسئولین دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان و نواحی، ائمه جمعه، مدیران حوزه‌های علمیه و مسئولین بنیاد شهید در استان همدان در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصار الحسین (ع) همدان گفت: فضاسازی تبلیغاتی این کنگره از طریق تابلو‌های اطلاع‌رسانی سپاه و شهرداری انجام می‌گیرد و ائمه جمعه و جماعات در راستای تبیین هر چه بیشتر نقش روحانیون در دفاع مقدس در خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخن می‌پردازند.

وی گفت: خانواده شهدای روحانی استان در روز کنگره میهمان حوزه‌های علمیه شهرستان خود هستند که به صورت مستقیم با استفاده از فضای مجازی شاهد برگزاری کنگره هستند و چهار خانواده شهید روحانی به نمایندگی از سایرین برای حضور در کنگره به شهر مقدس قم اعزام خواهند شد.

تیموری با بیان اینکه همچنین روحانیون جانباز بالای ۵۰ درصد نیز در این مدت برای شرکت در همایشی به این منظور به شهر مقدس مشهد اعزام خواهند شد، گفت: برگزاری مراسم شبی با شهدا در حوزه‌های علمیه استان از جمله برنامه‌ها است که خانواده‌های معزز شهدای روحانی در این مراسم حضور دارند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) و به شهادت رساندن دو روحانی توسط عامل تکفیری گفت: این حادثه نشان داد نقش روحانیت در جامعه و محبوبیت این عزیزان نه تنها کم نشده بلکه بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب دشمن از حوزه‌های علمیه ضربه می‌خورد و به دنبال حذف ایشان است که بحمدالله موفق نبوده و نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار