سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان از دستگیری 20 سارق به عنف و اموال عمومی در شهرستان زاهدان طی یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۹۸۲۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، ابوالفضل احمدزاده اظهار داشت: در پی وقوع سرقتهای اخیر کابل های تلفن مربوط به اداره مخابرات و سیم‌های برق و اموال عمومی مربوط به شرکت آب و فاضلاب مانند سرقت دریچه ها در سطح حوزه بلافاصله عوامل تخصصی کلانتری فعال و موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و ساعاتی که اوج سرقت ها بوده رصد شد که نهایتاً روز گذشته سارق در حین ارتکاب جرم و سرقت کابل مخابرات و کابل های برق شناسایی و بلافاصله در اقدام سریع نسبت به دستگیری متهم اقدام شد.

وی افزود: در بازرسی از وی یکعدد کیف بزرگ به همراه مقادیر زیادی کابل و سیم برق مسروقه و ابزار سرقت کشف شد که متهم با هویت "ع.ش" ضمن هماهنگی با مقام قضایی، با نماینده حقوقی اداره مخابرات تماس حاصل شد و عین اموال مورد شناسایی قرار گرفت و متهم به جرم خود و چندین فقره سرقت دیگر نیز در همان لحظه اول اعتراف کرد.

احمدزاده در خبر دیگری بیان کرد: در پی وقوع افزایش سرقتهای به عنف موبایل و شکایت شهروندان، به دستور معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان عوامل تخصصی و گشت های کلانتری نسبت به حساسیت موضوع توجیه و اعلام شد که دستگیری و انهدام باند سارقین به عنف بصورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با بکارگیری تمام توان، چندین روز محل هایی که احتمال حضور سارقین متصور بود رصد و تحت مراقبت قرار گرفت و با اطلاعاتی که در خصوص مشخصات ظاهری متهمان بدست آمده بود، شب گذشته سارقین در خیابان دانش پس از انجام یک فقره سرقت به عنف درحالی که قصد متواری شدن از محل را داشتند شناسایی و بلافاصله دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با هویت "غ.م" و "ح.ل" و "ظ.س" ضمن اعتراف به سوابق زیاد سرقت به همراه اقلام کشف شده به منظور تحقیقات تخصصی و تکمیلی تحویل پلیس آگاهی شدند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان با اشاره به اینکه در مجموع 20 سارق طی یکماه گذشته در زاهدان دستگیر شده است تاکید کرد: با توجه به اینکه این سرقت ها باعث ایجاد ترس و دلهره عمومی در بین شهروندان شده و به اموال عمومی نیز خسارت های جدی وارد شده و حقوق عامه مردم تضییع می شود با متهمان به شدت برخورد می شود و کسانی که در این نوع اقدامات و مالخری ها با سارقان همکاری می کنند نیز با برخورد جدی قضایی مواجه خواهند شد.

ارسال نظرات