مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد

لزوم نوسازی ناوگان خودرویی هلال احمر استان زنجان

زنجان _ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه از لحاظ بروز بودن ناوگان خودرویی سازمان هلال احمر وضعیت مناسبی ندارد، گفت: متوسط عمر ماشین‌آلات سازمان هلال احمر در استان بیش از ۱۵ سال است.
کد خبر: ۹۴۳۰۵۰۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت روز صلیب سرخ و هفته هلال احمر، اظهار داشت:یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر و هفته هلال احمر با شعار «یک قرن خدمات بی‌منت» را در این هفته جشن خواهیم گرفت.

لزوم نوسازی ناوگان خودرویی هلال احمر استان زنجان

 

سید قاسم موسوی با بیان اینکه اولین وظیفه جمعیت هلال احمر امداد و نجات است،گفت:بخش وسیعی از خدمات هلال احمر توسط داوطلبان صورت می گیرد .

 

 

 

 

 

این مسئول تاکید کرد:جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیردولتی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و  جمعیت هلال احمر یکی از جمعیت های ملی دنیا است که در بیشتر کشورها به نام صلیب سرخ شناخته میشود. 

 

 

 

موسوی با اشاره به اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر، عنوان کرد:بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی از اهداف هفتگانه می باشد. 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد:پویش نذر آب، توزیع کمک های مومنانه، مشارکت  جوانان جمعیت هلال احمر در امر واکسیناسیون و همچنین خدمات در طول نوروز به مسافران خدمات از جمله اقدامات صورت گرفته توسط سازمان جمعیت هلال احمر استان زنجان بوده است. 

 

 

 

این مسئول با بیان اینکه آموزش دوره های امدادی در طول سال یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر برای اقشار مختلف است، بیان داشت: سالانه 25 هزار نفر از این دوره ها استفاده می کنند. 

 

 

 

وی در ادامه یادآور شد:در سال گذشته بیش از 4 هزار نفر به مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان مراجعه کرده اند. 

 

 

 

موسوی با اشاره به اینکه هفت شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان های تابعه استان فعالیت می کنند، گفت: در تلاش هستیم تا شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان سلطانیه را راه اندازی کنیم. 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه 11 هزار عضو داوطلب و بیش از 12 هزار داوطلب جوان در جمعیت هلال احمر استان عضویت دارند، افزود : در استان زنجان 11 پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت امداد و نجات وجود دارد. 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی، جمعیت هلال احمر استان زنجان جزو هفت جمعیت برتر کشور است، اضافه کرد : نیروهایی که در این مرکز خدمت رسانی می کنند در آستانه بازنشستگی هستند و متاسفانه هنوز شرایط  جایگزینی نیروی جدید در این مرکز وجود ندارد.

 

 

 

 

 

این مسئول در ادامه عنوان کرد: در تعطیلات عید فطر، جمعیت هلال احمر استان زنجان از ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت به ۲۵ مصدوم در جاده های مواصلاتی استان امدادرسانی کرده است. 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در پایان با اشاره به برنامه های اجرایی این سازمان به مناسبت یکصدمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: نشست خبری با  اصحاب رسانه، ادای احترام و غبارروبی مزار شهدا به ویژه امدادگران شهید، برگزاری آموزش همگانی چهره به چهره، برگزاری مانور درمان اضطراری درمان امداد و نجات، برگزاری رژه خودرویی و موتوری به همراه خانواده هلال، جشن سده جمعیت هلال احمر،فراخوان اهدای خون توسط کارکنان و داوطلبان و جوانان و امداد، عیادت از جانبازان و سالمندان، برگزاری یادواره شهدای هلال احمر، دیدار با استاندار زنجان و فرمانداران شهرستان ها و نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ها از جمله برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت تاسیس جمعیت هلال احمر می باشد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار