خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ملایر:

وظیفه ما به عنوان نیروهای انقلابی خدمت‌رسانی جهادی است

ملایر-فرمانده سپاه ملایر گفت: وظیفه ما به عنوان نیروهای انقلابی این است که با تمام توان به صورت جهادی خدمت‌رسانی کنیم، تا دل مردم به انقلاب گرم شود.
کد خبر: ۹۴۳۰۵۲۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی اصغر فارسی در نشست هماهنگی رزمایش بسیج سازندگی که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سراسر کشور در ملایر که با حضور مسئولین حوزه و پایگاه‌های مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان به دنبال راه‌اندازی جنگ شیعه و سنی بودند و اتفاق ناگوار مشهد در همین راستا رقم خورد.

وی با بیان اینکه عربستان در حال حاضر به عنوان پدر خوانده تمام گروه‌های تروریستی منطقه به شمار می‌رود، افزود: ایران از لحاظ نظامی، کشوری مقتدر در منطقه است و هرگز اجازه هیچگونه اقدامی را علیه نظام و انقلاب به نیروهای متخاصم خارجی نمی‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه ما نگران اوضاع داخلی هستیم، تصریح کرد: تا زمانی که در داخل انسجام و وحدت وجود داشته و مردم پای انقلاب ایستاده باشند، دشمنان نمی‌توانند هیچ‌گونه اقدامی علیه این انقلاب انجام دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان نیروهای انقلابی این است که با تمام توان به صورت جهادی خدمت‌رسانی کنیم، تا دل مردم به انقلاب گرم شود، اظهارکرد: هیچ خیانتی بالاتر از این نیست که مسئولی دغدغه خدمت به مردم را نداشته باشد.

فارسی با بیان اینکه در حال حاضر زمینه خدمت در سطح شهرستان در همه عرصه‌ها فراهم است، تصریح کرد: همه مدیران اجرایی باید از این فرصت به نفع نظام انقلاب استفاده کنند، پشت انقلاب باشند و عامه مردم را در صحنه نگه دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سپاه «بسیج سازندگی» است، ادامه داد: بسیج سازندگی از بدو تاسیس تاکنون خدمات صادقانه، ارزشمند و ماندگار فراوانی را از خود به یادگار گذاشته است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از برگزاری رزمایش و صبحگاه مشترک نیروهای نظامی انتظامی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در صبح فردا با حضور مسئولین و سخنرانی امام جمعه ملایر خبر داد و اظهار کرد: انتظار داریم بسیج ادارات در طول هفته بسیج سازندگی فعال شده و با تشکیل میز خدمت در این رزمایش بزرگ شرکت کنند.

وی بر مسئله آبرسانی، جاده‌سازی، برق رسانی، توزیع بسته‌های معیشتی، پرداختن به مسائل کشاورزی با توجه به قرار گرفتن در یک جنگ غذایی در سطح دنیا، فعال شدن بسیج اصناف و بسیج کشاورزی تاکید کرد و افزود: رزمایش بسیج سازندگی به مدت ۱۰ روز در سطح شهرستان اجرا می‌شود همچنین مقرر شده است محصولاتی که توسط کارگاه‌های بسیج سازندگی تولید می‌شود در نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار بگیرو به فروش برسد.

فارسی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف خلقت انسان به کمال رسیدن آدمی است و هر چیزی که در راستای تحقق این هدف باشد، ارزشمند است، افزود: قرآن، اهل بیت(ع)، والدین و اساتید، حاکمیت و در کل انقلاب اسلامی نیز ما در مسیر رسیدن به این هدف هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام معصوم ما حاضر است جان خودش را برای تحقق حکومت و حاکمیت اسلامی به خطر بیندازد، بیان کرد: نمونه این امر را در قیام امام حسین(ع) برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر مشاهده می کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه در حال حاضر باید تمام هم و غم ما حفظ نظام اسلامی انقلاب اسلامی باشد، افزود: آمریکا تجهیزات تجهیزات نظامی خود را به مبلغ بیش از ۷ میلیارد دلار در افغانستان جا گذاشته است، قطعاً این اتفاق با هدف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری داعش با هدف نابودی انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: این هدف شوم به برکت مجاهدت‌ها و خون شهدای مدافع حرم و سرداران بزرگی چون سردارحسین همدانی و سردار حاج قاسم سلیمانی محقق نشد و جبهه مقاومت به پیروزی رسید.

*لزوم استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها برای محرومیت‌زدایی

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر نیز با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دهیاری‌ها در راستای محرومیت زدایی استفاده شود، افزود: در طول هفته بسیج سازندگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان وظیفه سنگینی برعهده دارند و دهیاری ها موظف هستند اولویت‌های اجرایی را از پایگاه‌های مقاومت بسیج در روستاها بگیرند و آنها را با هماهنگی بسیج سازندگی عملیاتی کنند.

حسین فارسی با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده پروژه‌های عمرانی توسط به همت بسیج سازندگی در کمترین زمان و با کمترین هزینه به مرحله اجرا می‌رسد و یک ظرفیت بزرگ برای نظام انقلاب است، اظهار کرد: در حال حاضر دشمن برای تضعیف دولت از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند و با تمام توان در حال استفاده کردن از ابزارهای رسانه‌ای، امکانات و عوامل داخلی و خارجی خود برای ناامید کردن مردم است.

وی با تاکید بر اینکه باید در این جنگ اقتصادی از تمام ظرفیت استفاده کنیم و مدیران باید برای خدمت به مردم ریسک‌پذیر باشند، ادامه داد: وظیفه همه ما به عنوان شهروند انقلاب اسلامی این است که موارد تخلف و احتکارهای مواد غذایی را به مراجع ذیصلاح گزارش دهیم، یکی از کارهای بسیج فرهنگ‌سازی در این زمینه است و نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم.

این مقام مسئول با اشاره به این کاهش سطح بارندگی ها در سال‌های اخیر، ادامه داد: اداره آب و فاضلاب ملایر قبل از شروع فصل گرما باید مشکل آبرسانی به روستاها را بررسی کرده و با هماهنگی بسیج سازندگی نیازمندی های موجود در مناطق محروم و روستاهای کم آب را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ملایر در حوزه معادن ظرفیت بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت معادن برای توسعه و زیرسازی شهرستان استفاده کنیم از سوی دیگر مقرر شده است با توافقنامه صورت گرفته تا پایان سال هیچ راه روستایی دارای سکنه بدون آسفالت نماند.

*ملایر؛ شهر منتخب استان در بحث سازندگی

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان شهرستان منتخب استان همدان در بحث سازندگی انتخاب شده است، افزود: مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی فردا آیین صبحگاه مشترک با حضور گروه‌های جهادی و نیروهای نظامی انتظامی و جمعی از مسئولین در محل سپاه ناحیه ملایر برگزار می‌شود.

سرهنگ حمیدرضا آقابیگی به اعزام گروه‌های جهادی در بحث محرومیت‌زدایی آبرسانی، مسکن، درمان، ارائه مشاوره‌های حقوقی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و کمک به نیازمندان از فردا اشاره کرد و افزود: هر کدام از گروه‌های جهادی موظف هستند تعداد حداقل ۱۵ فرد تخصصی را دعوت کنند تا در طول ۱۰ روز پیش رو در بحث خدمات رسانی در خدمت بسیج سازندگی باشند.

وی خاطرنشان کرد: از فردا تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمامی دستگاه‌های خدمات ‌رسان شامل آب، برق، گاز، مخابرات، شهرداری ها و دهیاری ها در بحث آبرسانی خدمات شهری، برق ‌رسانی، گازرسانی و ... به صورت جهادی برای رفع مشکلات و کمبودهای سطح شهرستان وارد عمل می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار