جوزپ بورل:

اتحادیه اروپا به دنبال نجات مذاکرات هسته ای با ایران است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در تلاش است تا مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران را نجات دهد.
کد خبر: ۹۴۳۰۶۸۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که این اتحادیه در تلاش است تا مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران را نجات دهد.

جوزپ بورل در این ارتباط به فایننشال تایمز گفت: «این اتحادیه در تلاش است تا مذاکرات برجام را که به دلیل بی میلی آمریکا برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی متوقف شده است، نجات دهد.»

این اظهارات بورل همزمان با آن اعلام شده که منابع خبری گزارش کرده‌اند که «انریکه مو را»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سه‌شنبه هفته جاری برای گفت‌وگو درباره توقف مذاکرات هسته‌ای، به تهران سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز جوزپ بورل گفته بود به زودی معاون خود را به تهران می‌فرستد تا برای اختلافات ایران و آمریکا که مذاکرات احیای برجام را به بن بست کشانده، راه حلی پیدا شود.

این در حالی است که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنانی تاکید کرد که مذاکرات وین متوقف نشده و از طریق تبادل پیام‌های مکتوب ادامه دارد.

امیرعبداللهیان همچنین اضافه کرد: «هدف ما از این گفت‌وگوها دستیابی به یک توافق قوی و دائم است. ما از طرف آمریکایی خواستیم که واقع‌نگر باشد. رفع تحریم‌ها در تمامی حوزه‌ها و گرفتن ضمانت اقتصادی جز مهم‌ترین نکاتی است که در دستور کار مذاکراتی ما قرار دارد.»

وی در پایان بیان کرد: «من فکر می‌کنم که طرف آمریکایی به خوبی خطوط قرمز ایران را درک کرده است. ما به گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم. به محض رسیدن به نقطه توافق، نماینده ما در مذاکرات تغییرات نهایی را در توافق اعمال خواهد کرد.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار