به استقبال کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور؛

تجلیل از فرهنگیان آموزش و پرورش عشایری استان

همزمان با هفته معلم با حضور فرمانده و کارکنان ناحیه عشایری استان از فرهنگیان و کارکنان اداره آموزش و پرورش عشایری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۹۴۳۰۷۶۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان ضمن تبریک و بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت مقام شامخ شهدا خصوصاً شهید استاد مطهری و شهدای عشایری با اشاره به جایگاه معلمین در هدایت جامعه به روایتی از امام علی علیه السلام اشاره کرد که پیامبر خدا(ص) هنگامی که می خواستند مرا به جنگ در یمن بفرستند فرمود یا علی دست به شمشیر مبر مگر اینکه قبل از آن کار فرهنگی انجام داده باشی و اگر حتی یک نفر از طریق کار فرهنگی هدایت شود بهتر است از آنچه که خورشید بر آن می تابد و حتی از حکومت بر هستی بالاتر است.

سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی با اشاره به بیانات استاد مطهری در خصوص اینکه آیا نسل گذشته نسبت به احکام دینی پایبند تر بودند یا نسل فعلی و آینده؟ شهید مطهری پاسخ می دهند اگر 4 گروه به وظیفه خود درست عمل کنند نسل فعلی و آینده نسبت به احکام دینی و اصول مذهبی و ارزشی پایبندی بیشتری خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: از نظر شهید مطهری اولین گروه خانواده، گروه دوم معلمین، گروه سوم روحانیت جامعه و گروه چهارم مسئولین و رعایا هستند و لذا نقش معلم نقشی خطیر و حساس در تربیت نسلی مومن و معتقد و پایبند به اصول و ارزشهاست.

ایزدی تاکید کرد: امروز معلمین و فرهنگیان عشایری در مناطق دور دست و صعب العبور با تحمل رنج و مشقت فراوان، پیامبرگونه در راستای تعلیم و تربیت و اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی تلاش می نمایند.                                                                        

ارسال نظرات