نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

لزوم حمایت سازمان بازرسی از مجموعه‌های دانش‌بنیان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: سازمان بازرسی می تواند به عنوان مدعی‌العموم شنونده مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان و پیگیر حل مشکلات این مجموعه‌ها از بخش‌های متولی باشد.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۳۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار محمدرضا شهریاری‌نژاد مدیرکل سازمان بازرسی استان گفت: طبق گزارش ارائه شده مبنی بر افزایش نظارت و سرکشی‌ها توسط دستگاه‌های متولی، شرایط همچنان دشوار است و با این وجود جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته نشده و حتی کیفیت برخی اجناس نیز همچنان پایین است.

امام جمعه زاهدان افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری شعار سال تحت عنوان «تولید؛ اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان»، سازمان بازرسی می تواند به عنوان مدعی‌العموم شنونده مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان و پیگیر حل مشکلات این مجموعه‌ها از بخش‌های متولی باشد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: ظرفیت‌های مختلف در سیستان‌وبلوچستان وجود دارد اما موانعی باعث شده کار پیشرفت نکند اما اگر با نگاه حمایت، به ارائه راه حل در این جهت بپردازید مطلوب است.

وی ادامه داد گاهی با خلأهای قانونی روبرو هستیم یا در مواردی برخی قوانین متناسب با شرایط استان ما نیست که در این موارد باید به دنبال راه حل بوده و نگاه ما پشتیبانی و حمایت از عرصه تولید باشد.

همچنین در ابتدای این دیدار محمدرضا شهریاری‌نژاد مدیرکل کل سازمان بازرسی استان به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: ریاست سازمان بازرسی کل کشور تکالیف و ماموریت‌هایی را برای معاونین، رؤسای مناطق شش‌گانه و بازرسان کل امور مرکز و استان‌ها در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تعیین کرده است.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین مرتبط با شعار سال از جمله قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، حمایت از کالای ایرانی و قانون رفع موانع تولید از جمله مفاد این بخشنامه است.

شهریاری نژاد ادامه داد: مقرر شده است کارگروهی در مرکز و استان‌ها با عنوان حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان به منظور شناسایی موانع تولید، چالش‌ها و مشکلات نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر با محوریت و راهبری سازمان بازرسی تشکیل و جلسات آن به طور مستمر برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار