خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

بحران اعتقادی، مهمترین معضل جوامع انسانی در نگاه شهید مطهری است

حجت الاسلام معبودی گفت: شهید مطهری معتقد بود که بحران جوامع انسانی بحران اقتصادی و سیاسی نیست بلکه بحران اعتقاد و عقیده می باشد و با تهاجم غرب به شدت مقابله کرد.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۵۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛ در گردهمایی کارکنان سپاه آبیک ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج بیان کرد: از میان دهها ویژگی و خصلت و امتیاز، مهمترین چیزی که باعث شد شهید مطهری این گونه آوازه پیدا کند آن باور قلبی و یقین قلبی ایشان بوده است که در سایه این جمله امام خمینی(ره) است که در شهادت استاد مطهری بیان شده «که طهارت روح و قوت در ایمان و بیان می باشد».

 

وی افزود: شهید مطهری یقین به مبدا این جهان و هستی یعنی به خداوند داشت و یقین غیر از دانستن است و بعضی از اوقات انسان چیزی را می داند ولی به آن یقین ندارد.

 

حجت‌الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: شهید مطهری باور و یقین به قیامت داشت که انسان باید در عالم دیگری حاضر شود و شهید مطهری باور داشت که تنها راه سعادت انسان عمل کردن به دستورات دین و اسلام است و بر این امر مهم باور داشت که ما باید نظام اسلامی شکل دهیم و مجری و بستر این نظام اسلامی نیز مردم می باشند و باید اسلام را توسط مردم پیاده کنیم.

 

وی با بیان نتایج یقین افزود: انسانی که به یقین و باور رسید در نتیجه اول به یک انسان مجاهد خستگی ناپذیر تبدیل می شود. مانند شهید مطهری که همه عمرش را مجاهدت کرد و خداوند نیز وعده جزای نیک به این مجاهدان فی سبیل الله داده است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: شهید مطهری تلاش کرد که یاد خدا را در عالم زنده کند و با سخنرانی، کلاس، منبر و با نوشته های خود، یاد خدا را زنده کرد و خداهم به کلام وی برکت و رزق بخشید که هر جلسه ای که سخنرانی می کرد آن جلسه متحول می شد.

 

وی بیان کرد: انسان مجاهد در برابر سختی های زندگی استقامت می کند و در برابر ناملایمات، دین خدا را کنار نمی گذارد. شهید مطهری به عنوان یک مجاهد انقلابی شاید گرسنه ماند اما از آرمان خود دست نکشید و در زمان امام حسین(ع) نیز مردم، امام را تنها گذاشتند اما کربلا و عاشورا همیشه و در همه زمان ها جاری می باشد.

 

حجت‌الاسلام معبودی در پایان گفت: نتیجه دوم آن باور و یقین شناخت انحرافات و مقابله با آن است. شهید مطهری با گروه های ضد انقلاب مقابله کرد. گروه اول جریان جهل و روشنفکران بی دین بود. گروه دوم جریان خشک مقدس ها همچون انجمن حجتیه بود و گروه سوم جریان غربگرا بود که سبک زندگی غربی را ترویج می داد. شهید مطهری معتقد بود که بحران جوامع انسانی بحران اقتصادی و سیاسی نیست بلکه بحران اعتقاد و عقیده می باشد و با تهاجم غرب به شدت مقابله کرد و گروه چهارم، جریان التقاطی بود که سازمان منافقین جزء این گروه بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها