خبرهای داغ:
دادستان دیوان محاسبات کشور:

دیوان محاسبات و نظارت جزء دو اصل مهم قانون اساسی است

همدان- دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دیوان محاسبات و نظارت جزء دو اصل مهم قانون اساسی است، گفت: اهمیت دیوان محاسبات زمانی به دست می‌آید که در عمل نشانه‌های آن را مردم مشاهده کنند.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۹۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرگزرای بسیج، علی کامیار امروز در جلسه شورای اداری و آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان که با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم در مورد بودجه‌های کشوری نشان دهنده اهمیت دیوان محاسبات کشور است.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات و نظارت جزء دو اصل مهم قانون اساسی است، گفت: اهمیت دیوان محاسبات زمانی به دست می‌آید که در عمل نشانه‌های آن را مردم مشاهده کنند و هر چقدر مردم و کارگزاران با ما بیشتر همراه باشند عملکرد ما بهتر خواهد بود.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: دولت سیزدهم جایگاهی برای دیوان محاسبات در نظر گرفته است اما در دولت‌های گذشته کم رنگ‌تر بوده است و در سال‌های اخیر مجلس انقلابی ما حرکت‌های هوشمندانه‌ای در راستای رشد و توسعه دیوان محاسبات انجام داده است.

وی ابراز داشت: سرمایه بزرگ ما در نظام جمهوری اسلامی بقای این نظام است که به مردم وابسته است و یکی از الزامات این بقا این است که مردم به مسئولین خود اعتماد داشته باشند و دشمن از این قوت ما می‌ترسد چون این نظام با قوت خودش راه‌های ترقی را می‌پیماید و این نظام به سمت قله‌های موفقیت می‌رود.

کامیار عنوان کرد: مدیران ما از انواع و اقسام رسیدگی‌های مختلف این پست‌ها را به دست می‌آورند و دیوان محاسبات فقط مرّ قانون را پیگیری می‌کند و همه باید پاسخگو باشیم و به سمت آن لوازمی حرکت کنیم که پیشرفت ما را می‌طلبد و مراقب باشیم تخلفی صورت نگیرد.

وی بیان کرد: باید همه یک مطلب را پیگیری کنیم و دیوان محاسبات تنها مرجعی است که در رابطه با دستگاه‌های مختلف اظهار نظر می‌کند و نباید به کانال‌ها و پیج‌های شبکه‌های اجتماعی معاند توجه کرد و دیوان محاسبات از مسائل مالی و بیت المال اطلاع دارد و تخلفات را بررسی می‌کند و اطمینان دارد که مسئولین پاک دست هستند همانگونه که مردم انتظار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات