خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و...، همگی، اقدامات مختلفی در زمینه محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند، موازی کاری زیادی هم انجام می‌شود که قرارگاه محرومیت‌زدایی استان اصفهان می‌تواند ظرفیتی باشد تا از موازی کاری جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۳۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) عصر امروز در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی استان اظهار داشت: انتظار داریم نتایج جلسه به نحوی باشد که در نهایت منجر به حمایت گروه‌های جهادی شود و سازوکارهای قانونی با پشتیبانی مجموعه استانداری و ارگان‌های دیگر در همین راستا به کار گرفته شوند.

 

وی با تأکید بر لزوم اولویت قرار دادن مناطق محرومی که در حاشیه اصفهان وجود دارند، عنوان کرد: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و...، همگی، اقدامات مختلفی در زمینه محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند، موازی کاری زیادی هم انجام می‌شود که این قرارگاه می‌تواند ظرفیتی باشد تا از موازی کاری جلوگیری شود.

 

فدا در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است که اقدامات گروه‌های جهادی با هم‌افزایی بیشتر، اولویت‌بندی شود تا به تناسبِ محرومیت، اقدامات صورت گیرد.

 

حسن عجمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص کار جهادی و در توضیح اقدامات انجام شده، اظهار داشت: ۵۰ تعاونی در سطح استان با محوریت صندوق قرض‌الحسنه داریم و سال گذشته هم رزمایش کمک‌های مومنانه را داشتیم که اقدامات لازم در زمان کرونا مانند ضدعفونی معابر، تولید ماسک، کمک به مسکن محرومین، آزادسازی زندانیان، تهیه جهیزیه، آموزش مجازی و حضوری دانش‌آموزان و... در این رزمایش انجام شد.

 

وی ادامه داد: طرح مبارزه با سالَک نیز از دیگر اقداماتی است که بسیج سازندگی دنبال می‌کند و در شهرستان‌ها در حال انجام است و تفاهم‌نامه‌ای نیز با کمیته امداد به جهت کمک در ساخت منزل مددجویان داشتیم.

 

عجمی با اشاره به طرح بسیج آبرسانی در شهرستان‌های استان اصفهان گفت: طرح بسیج آبرسانی در شهرستان‌های نائین، سمیرم و فریدون‌شهر شروع شده است که در این طرح، آبرسانی ۶۵ روستا در دستور کار قرار گرفته و نیازهایی هم داریم تا بتوانیم کار را به نحو احسن انجام دهیم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان در توضیح دیگر اقدامات بسیج سازندگی اضافه کرد: کمک به مناطق سیل‌زده، اقدام در جهت ساخت جداول روستاها و لایروبی معابر و.... از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی بوده است.

 

وی تصریح کرد: در بحث حرکت‌های جهادی بعد از بیانیه مقام معظم رهبری شاهد بودیم که حرکت بزرگی آغاز شد و بیش از ۲ هزار گروه جهادی عمومی و تخصصی در سامانه اطلس ثبت شد که عملا در ۱۲ استان مشغول هستند.

 

عجمی اظهار داشت: در مباحث عمرانی ۱۰۰ میلیارد تومان، برای آزادی زندانیان ۳ میلیارد تومان، در زمینه فرهنگی ۱۰ میلیارد تومان و در دیگر حوزه‌ها هم مبالغ متفاوتی کمک شده است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان خاطرنشان کرد: ۴ قرارگاه جهادی پهنه‌ای در ۴ منطقه استان اصفهان تشکیل شده که در زمینه‌های مختلف امدادرسانی دارند و حضور امدادرسان‌های «واکنش سریع» که به سرعت مشغول می‌شوند، عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته است.

 

وی در پیشنهادی به استاندار اصفهان، هویت‌بخشی به گروه‌های جهادی توسط برخی دستگاه‌ها و پشتیبانی تجهیزاتی گروه‌های جهادی را خواستار شد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ وام‌ها را داشتیم اما در حال حاضر تخصیص اعتبارات وام تبصره ۱۶ به بسیج سازندگی استان را درخواست داریم؛ این هفته هم شاهد رزمایش جهادگران فاطمی هستیم و همایش تجلیل از گروه‌های جهادی برتر را خواهیم داشت.

همچنین سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در این نشست اظهار داشت: باید یک طرح کلی برای این حوزه از همه مجموعه‌ها مانند سپاه، بسیج و مجموعه گروه‌های جهادی استان اصفهان و... داشته باشیم تا به صورت هم‌افزا کار شود و ملزومات مهیا شود.

وی ادامه داد: باید طرح کلی داشته باشیم تا تلاش‌های مجدانه، پشتیبان واقع شود؛ دستگاه‌های اجرایی و خیران پای کار آیند تا به صورت منسجم به کار بپردازیم و نقش هر یک از دستگاه‌ها و پیوست‌های فرهنگی مشخص شود.

مرتضوی اظهار داشت: یک آمار و ارقامی برای طبقه‌بندی روستاهای استان داری که در بحث اطلاع‌رسانی این آمار به ذی نفعان اطلاع‌رسانی نمی‌شود تا توقعاتی ایجاد نشود.

استاندار اصفهان گفت: ۹۳۰ روستای دارای شورا در استان داریم که تعدادی جزو روستاهای محروم هستند و بسته به بضاعتی که داریم مشخص می‌کنیم برخی در محوریت قرار گیرند، این روستاها باید اسکن شوند تا چالش‌ها و فرصت‌های منطقه مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از این نقشه راه، مشکل اطلاعات اولیه داریم، افزود: پیوست و نگاه جهادی و فرهنگی باید در کنار مباحث عمرانی قرار گیرد تا کار جهادی در قالب سناریوهای مختلف شروع به کار شود؛ باید با نقشه راهی که تهیه می‌شود کار جهادی نسل چهارمی آغاز شود و یه دیگر مناطق هم نشر داده شود.

مرتضوی عنوان کرد: لازم است که در آغاز کار در قالب کارگروهی از متخصصان الگویی برای رفع محرومیت روستاها شکل گیرد و با استفاده از ظرفیت فرمانداری، بخشداری، دهیاری و دیگر بخش‌ها، کار جهادی برای رفع محرومیت انجام شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در الگوسازی باید «تعداد» کم و دقت بالا باشد، خطاب به حضار عنوان کرد: ۱۴ نقطه را مشخص کنید، داده‌های اولیه در اختیار شما قرار می‌گیرد، پس از آن هدف‌گذاری کرده و بازیگران را شناسایی کنید و در نهایت کار انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها