استاندار اردبیل:

ضرورت تبیین طرح اصلاحات اقتصادی برای مردم

استاندار اردبیل گفت: دولت به دنبال مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها است تا هزینه ناشی از پرداخت غیرمستقیم که بر کشور تحمیل شده و موجبات خروج غیر قانونی کالاها از مرزها را فراهم می کند ، کاهش یابد.
کد خبر: ۹۴۳۱۳۲۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

ضرورت تبیین طرح اصلاحات اقتصادی برای مردم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل  در نشست با فرمانداران شهرستان های استان افزود: اختصاص یارانه ها به صورت غیر مستقیم موجب افزایش تورم بوده و بخش بزرگی از مزایای این یارانه را دهک های بالای جامعه استفاده می کنند.

وی بیان کرد: تمامی اقتصاددانان در کشور بر ضرورت اجرای این طرح اتفاق نظر دارند و دولت تلاش می کند تا با مدیریت صحیح و پرداخت مستقیم این یارانه ها ، اقشار متوسط و کم درآمد نیز به میزان بالایی از آن بهره مند شوند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: یارانه های اقلام ضروری پیش از این به وارد کنندگان اختصاص می یافت که این موضوعی رد شده در اقتصاد است و با تغییر شکل پرداخت ، دولت این یارانه رابه دهک های پایین، تولید کنندگان و مصرف کنندگان پرداخت می کند.

عاملی تصریح کرد: هدف دولت این است که یارانه به شیوه صحیحی به دست مردم برسد و دست سودجویان و واسطه ها قطع شود.

وی با بیان اینکه این طرح اقدام مناسبی برای ایجاد اصلاحات اقتصادی است ، افزود: شکل اجرای این طرح باید برای مردم تشریح شود تا مردم با دولت در مدیریت اجرای طرح به شیوه اصولی همکاری کنند.

استاندار اردبیل نظارت بر اجرای مناسب و به شکل اصولی طرح را از سوی دستگاههای مرتبط مورد تاکید قرار داد و خواستار تبیین موضوع برای مردم شد.

عاملی بیان کرد: اصلاحات اقتصادی در کشور موضوعی است که همه نسبت به اجرای آن اتفاق نظر دارند و اقدامی در راستای مصالح نظام و مردم است.

وی تصریح کرد: دولت با وجود برخی فشارها برای جلوگیری از اجرای این طرح ،تمامی مشکلات آن را برای تحقق منافع مردم ، رسیدن به ثبات اقتصادی و جلوگیری از تورم پذیرفته و وارد میدان عمل شده است.

هیچ مبودی در تأمین نان و سهمیه آرد نانوایی‌ها وجود ندارد

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به ابهامات پیش آمده در خصوص نان در سطح استان ، گفت: هیچ کمبودی در تامین نان، سهمیه آرد و فعالیت نانوایی ها نداریم.

وی با اشاره به افرایش نانوایان کشیک برای پخت تا ساعات پایانی شب، افزود: مردم برای تامین نان هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و در این خصوص نظارت های لازم بر روند توزیع آرد و پخت نان انجام می شود.

ارسال نظرات