خبرهای داغ:

دیدار با خانواده روحانی شهید منوچهر عبداللهی در کوهرنگ

امام جمعه کوهرنگ با خانواده روحانی شهید منوچهر عبداللهی آرپناهی دیدار کرد که پیکر مطهرش بعد از 16سال به صورت سالم شناسایی و به زادگاهش در شیخ علیخان منتقل شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۶۱۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین ایوب محمدی در دیدار با خانواده معظم شهید روحانی  منوچهر عبداللهی آرپناهی؛ ایثار و عشق به میهن اسلامی توسط والدین شهدا را الگویی بی بدیل برای همه آحاد جامعه برشمرد.

امام جمعه کوهرنگ با بیان اینکه ایثار پدران و مادران شهدا که عزیزترین داشته های خود را در راه حفظ انقلاب اسلامی فدا کردند با هیچ میزانی قابل اندازه گیری نیست، افزود: تنها خداوند از عهده جبران این ایثار برمی آید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی درادامه اظهار داشت: تنها فرهنگ ایثار و شهادت است که تاثیر شگرف در جامعه می گذارد و باعث تجلی حماسه ای بزرگ به نام دفاع مقدس می شود که جهان را مبهوت خود کرد.

 وی، جهادتبیین و بصیرت و آگاهی را رمز خنثی کننده جنگ فرهنگی و توطئه عظیم دشمنان،  برشمرد و تاکیدکرد: امروز باید در تببین ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس توجه داشته باشیم تا دشمنان مطابق با اهداف دستاوردهای شهدای عزیز را تحریف نکند.

امام جمعه کوهرنگ درپایان؛ نقش حوزه های علمیه در جهادتبیین ودرمقابل تهدیدات جنگ فرهنگی دشمن بسیار با اهمیت دانست.

در پایان این نشست صمیمی با خانواده باصفای شهیدعبدالهی هدیه اهدایی مقام معظم رهبری تقدیم والدین شهید شد.

یادآورمی شود؛ شهید روحانی منوچهر عبدالهی آرپناهی  درسال۱۳۴۸در چلوار از توابع شهرستان مسجد سلیمان در خانواده ای عشایر متدین چشم به جهان گشود، دوران ابتدایی خود سن پنج سالگی در شهر مسجد سلیمان آغاز نمود. به دلیل علاقه به علوم معارف دینی در حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اصفهان به فراگیری دوره علوم دینی مشغول شد.

درسال ۱۳۶۳ از حوزه علمیه دواطلبانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد. وی در تاریخ 24 اسفندماه1363 در منطقه عملیاتی شرق دجله به درجه رفیع شهادت رسید.

پیکر این شهید والامقام به مدت ۱۶ سال در دجله مهمان حضرت زهرا(سلام الله علیها ) بود و سرانجام در تاریخ 01خردادماه 1379 پیکر شهید در معجزه ای به صورت سالم شناسایی شد و در گلزار شهدای روستای شیخ علیخان  کوهرنگ به خاک سپرده شد.

شهید روحانی منوچهر عبدالهی عمل به قرآن ونهج البلاغه را وصیت نامه خود به جوانان معرفی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار