مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

حماسه سوم خرداد نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است/ برگزاری برنامه های گرامیداشت سوم خرداد با شعار «مامقاوم هستیم» در استان مرکزی

سرهنگ کریمی شعار راهبردی امسال در برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت را ما مقاوم هستیم خواند و گفت: تمام برنامه‌ها با این رویکرد برگزار می‌شوند و با توجه به اهمیت جهاد تبیین محوریت برنامه‌ها تحقق جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۳۱۸۴۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان با موضوع گرامیداشت ایام‌الله سوم خرداد اظهار داشت: سوم خرداد ماه یادآور رشادت ها، ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های ملت شجاع و غیور ایران است که با حماسه‌های خلق شده در این دوران ملت ایران پیام ایستادگی و شجاعت را به دنیا منتقل کردند.

وی افزود: حماسه سوم خرداد نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است که ملت ایران و رزمندگان اسلام برای نظام اسلامی اقتدار و سربلندی خلق کردند و لذا سوم خرداد یوم الله بزرگ است و همچون نگینی درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر بار دیگر اراده الهی در برابر زورگویان را ثابت کرد، گفت: جمله نورانی و حکیمانه حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد نشان از این مسئله دارد.

وی ادامه داد: فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر فرصتی مناسب برای بازخوانی و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است و لذا کلیه برنامه های این ایام با رویکرد جهاد تبیین برگزار می شوند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در سالجاری همچون سال های گذشته در ذیل ستاد کنگره شهدای استان تشکیل شده و کلیه دستگاه های اداری ، اجرایی و سازمان ها در این ستاد مسئولیت دارند و گرامیداشت باشکوه مناسبت ها یک ضرورت مهم است که همه باید در این راستا مشارکت و هم افزایی داشته باشند.

وی شعار راهبردی امسال در برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت را ما مقاوم هستیم خواند و گفت: تمام برنامه ها با این رویکرد برگزار می شوند و با توجه به اهمیت جهاد تبیین محوریت برنامه ها تحقق جهاد تبیین است.

سرهنگ کریمی تأکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و تبیین و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت‌، ایثار، جهاد و خودباوری دینی و ملی از جمله اهداف برنامه های گرامیداشت سوم خرداد است.

وی اضافه کرد: تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری در حیات معنوی کشور و خلق حماسه ها و پیروزی ها، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار مردم، اقوام، مذاهب، ادیان در مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا، تبیین نقش عملیات بیت المقدس و درس ها، عبرت ها و دستاوردهای آن در روند جنگ تحمیلی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جهت تحقق جامعه آرمان خواه و سلطه ناپذیر از جمله راهبردهای مهم برنامه های گرامیداشت سوم خرداد است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه روز سه‌شنبه سوم خرداد ماه به عنوان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی محور فعالیت ها تبیین اهداف و نتایج عملیات پیروزمند بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان است، گفت: همچنین روز چهارشنبه چهارم خرداد به عنوان روز دزفول، روز مقاومت و پایداری با محور فعالیت‌های تبیین مقاومت و پایداری مردم سلحشور دزفول است.

وی خاطر‌نشان کرد: فصاسازی شهری با محوریت شعار راهبردی ما مقاوم هستیم یک ضرورت است که باید در کل استان مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های فرهنگی و خصوصا شهرداری‌ها باید در این خصوص برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار