خبرهای داغ:

شغل معلمی در دین اسلام قداست بالایی دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: شغل معلمی در دین مبین اسلام از قداست بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۹۴۳۱۹۶۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، حجت الاسلام میثم فیاضی امروز در همایشی بصیرتی با محوریت جهاد تبیین که با حضور فرهنگیان بسیجی در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اولین معلم عالم هستی خداوند متعال است، همین طور مادر و پدر نیز شان معلمی دارند، چون برای تربیت نسل تلاش می‌کنند و افرادی را پرورش می‌دهند که برای جامعه خودشان مفید باشند.

این مسئول با بیان اینکه هر بار با نظر رحمت به پدر و مادر خود نگاه کنید، پاداش مضاعف برای شما ثبت می‌شود، ادامه داد: معلم با خداوند معامله می‌کند و در دین ما این شغل از قداست بالایی برخوردار است، چون انسان تربیت می‌کند.

وی ادامه داد: چگونگی شکل گیری شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را چنانچه بررسی کنید، درمیابید که ایشان به عنوان یک استراتژیست شناخته شدند و بعد راه و مرام ایشان به عنوان یک مکتب شناخته شد، یک معلم این مکتب را برای ما تبیین کرد، یک معلم ایشان را پرورش داد و به این جایگاه رفیع رساند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: کشوری می تواند در جامعه جهانی به جایگاه رفیع دست پیدا کند، که معلم‌های آنجا به خوبی ایفای نقش کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون از نظر علمی رتبه یک دنیا را داریم، که این حاصل تلاش معلمان است، حال آنکه یک زمانی ما نمی‌دانستیم نانو به چه چیزی گفته می‌شود، ولی در این زمینه اکنون رتبه 6 دنیا را داریم، در سلول‌های بنیادی نیز رتبه سوم جهان را کسب کرده‌ایم.

فیاضی اضافه کرد: بزرگترین وظیفه معلم‌ها تربیت نسل است، ولی این موضوع در عرصه‌های مختلف مطرح است، در بعد فرهنگی، سیاسی و ... وظیفه سنگینی دارند.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان هم اکنون جنگ شناختی و ادراکی علیه نظام ما راه انداخته اند، گفت: بنابراین وظیفه معلمان در برهه کنونی بصیرت افزایی درباره مسائل سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تجاوز به سوریه 13 میلیون آواره بر جای گذاشت، اگر در این کشور هیچ گونه جنگی رخ ندهد، 50 سال طول می‌کشد تا همان سوریه  سابق شود، گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر دائم در حال شعار دادن هستند، حال آنکه کشورهای زیادی را به خاک و خون کشیده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات