صدور پنجمین پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در شهرستان رشتخوار

کاظم کامیاب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار از صدور پنجمین مجوز بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در رشتخوار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۱۹۹۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، کاظم کامیاب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشتخوار از صدور پنجمین مجوز بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در رشتخوار خبر داد و افزود: اقامتگاه بوم گردی باغ ارگ سنگان رشتخوار با مساحت ۴۲۵ مترمربع دارای ۷ واحد اقامتی با ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر و با سرمایه گذاری بیش از شش میلیارد ریال ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: اقامتگاه بوم گردی باغ ارگ سنگان در دو طبقه محل اقامت و زندگی اسحاق خان قرائی در ۲۳۲ سال قبل بوده است و بخشی از طبقه فوقانی این اقامتگاه روی سردر سوم ارگ قلعه تاریخی سنگان در محلی معروف به باغ ارگ واقع شده است.

 

کامیاب افزود: تاکنون ۷ موافقت نامه اولیه برای اقامتگاه های بوم گردی شهرستان صادر شده است و با راه اندازی این اقامتگاه برای ۳ نفر به صورت مستقیم و ۴ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

 

شهرستان رشتخوار در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است و دارای ۲۷۰ جاذبه گردشگری است که تاکنون ۳۲ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و شش اثر دیگر آن در حال ثبت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار