خبرهای داغ:

مقام اول شاهرود در توسعه متوازن تحصیلی در کشور/توجه به مقاوم سازی مدارس

شاهرود_ مدیر آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر حمایت رسانه‌ها از این نهاد مقدس گفت: حمایت از این مجموعه در جهت تقویت جایگاه معلمی در جامعه و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۴۳۲۰۲۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

مقام اول شاهرود در توسعه متوازن تحصیلی در کشور/توجه به مقاوم سازی مدارسبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدمحمد موسوی در دیدار اعضای انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر و بسیج رسانه شهرستان شاهرود به مناسبت هفته معلم در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش در سخنانی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته معلم این مدیریت در دو سال اخیر عنوان برتر استان را کسب کرده است، افزود: جمعیت فرهنگیان شاغل و بازنشسته این مدیریت بیش از هفت هزار نفر است که این هفته به ۳۲۰۰ معلم شاغل لوح تقدیر و گلدان با حضور در کلیه مدارس اهدا شده است.
او با اشاره به استفاده از ظرفیت شبکه شاد و تهیه و بارگذاری کلیپ‌های مختلف به این مناسبت توسط این مدیریت و ادارات و نهاد‌های مختلف، گفت: تجلیل از بازنشستگان و معلمان نمونه را داشتیم که از پنج معلم نمونه برتر استان که به کشوری معرفی شدند سه معلم بانو از شاهرود بودند.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان، خاطر نشان کرد: کانون ملی شهید بهشتی شاهرود ۲ سال برتر کشور شده و پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان نیز سه سال برتر کشور انتخاب و مرکز یادگیری محلی شهرک، ولی عصر (عج) جزو پنج مرکز برتر کشور است.
او با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت دانش آموزی استان در شهرستان شاهرود است، گفت: ۵۴ درصد از عناوین برتر دانش آموزی برای شهرستان است و در توسعه متوازن تحصیلی که مور تاکید مقام معظم رهبری است نیز شهرستان شاهرود اول استان است و استان نیز اول کشور می‌باشد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید همه جانبه از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان حمایت کنند، اظهار کرد: حمایت از این مجموعه در جهت تقویت جایگاه معلمی در جامعه و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اثر بسیاری دارد.
او با اشاره به وجود ۱۴ مدرسه دو شیفت در شهرستان و اضافه شدن سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ دانش آموز، افزود: در شهرستان هم اکنون ۱۳ پروژه مدرسه سازی و کارگاه و سالن داریم که با توجه به کمبود بودجه به کندی پیش می‌روند.
موسوی با اشاره به ساخت دو مدرسه در شهرک بهارستان شاهرود با توجه به تراکم جمعیت، گفت: در طرح مقاوم سازی مدارس باید جدی‌تر کار شود و ما هم اکنون سه مدرسه برای این امر معرفی کرده ایم که این طرح مسکوت مانده که باید بدان توجه شود.
مقام اول شاهرود در توسعه متوازن تحصیلی در کشور/توجه به مقاوم سازی مدارسمدیر آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: ۱۹ مدرسه خیرساز در شهرستان به غیر از کارگاه‌ها و نمازخانه‌ها داریم که باید از همه خیرین مدرسه ساز تشکر کنیم که در این راستا کمک به آموزش و پرورش دارند و هم اکنون نیز چند پروژه خیرساز داریم که آن‌ها تعهد خود را انجام داده‌اند، اما تعهدات دولتی هنوز محقق نشده است.
او به برگزاری لیگ کتابخوانی در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر در خصوص ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مدارس تلاش شده و این منم با بروزرسانی کتابخانه مدارس و تعامل با اداره امور کتابخانه‌ها و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه دارد.
موسوی با اشاره به اینکه طبق آمار و تحقیقات کسانی که در هنرستان تحصیل می‌کنند ۶۸ درصد بازار کار دارند، گفت: در این راستا بروز رسانی کارگاه‌ها و علاقمندی هنرآموز‌ها و تشویق خانواده‌ها در امر یادگیری و فرهنگ‌کار بسیار مهم است و مشکلاتی هم هست که تلاش می‌کنیم برطرف نماییم.
در این دیدار خبرنگاران نیز سوالاتی مطرح و تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش تشکر کرده و در پایان با اهدا هدیه‌ای به مدیریت آموزش و پرورش شاهرود هفته معلم را گرامی داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها