مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد:

مدل رفتاری اقتصاد مثل مدل رفتاری در سیاست باشد/ همه برای عبور از جنگ تمام عیار اقتصادی تلاش کنند

سردار زهرایی با بیان اینکه اقتصاد در انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی و نظریه ولی فقیه است، گفت: باید مدل رفتاری اقتصاد مثل مدل رفتاری در سیاست باشد.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۳۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور پیش از ظهر امروز در سخرانی قبل از خطبه های نماز جمعه بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی علیرغم خسکسالی ها، مشکلات کشاورزی، کاهش آبدهی قنوات، دوری از مرکز، مشکلات عدم توازن و تعادل در حمل و نقل پروازی، ریلی، راه آهن، جاده ای و مشکلات معیشتی اما افتخار این را دارد که همیشه در شاخص های مناسبت های ملی، سیاسی و کمک به هم نوع در سیل و زلزله و کمک به مسلمانان بلاد اسلامی گرفتار در ظلم و استکبار جزو استانهای اول و دوم باشد.

وی افزود: این بالاتر بودن شاخص ها نشان از ارادت مردم که به صورت قوی پرورش یافته است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: مردم خراسان جنوبی مردمی مقاوم، بصیر و انقلابی هستند.

سردار زهرایی به سالروز تشکیل بسیج سازندگی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ اشاره کرد و عنوان کرد: به دستور رهبر معظم انقلاب جهاد سازندگی با خدمات شایان در وزارت کشاورزی ادغام شد و روحیه اداری را به روحیه انقلابی و الهی تبدیل کرد.

وی اظهار کرد: سازمانی به نام بسیج سازندگی تشکیل شد تا سازماندهی و ساماندهی برای حل مشکلات و مسائل مربوط به محرومیت زدایی باشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ماموریت های بسیج سازندگی در حوزه آب شرب، آب کشاورزی، احداث استخر ذخیره آب، بهداشت و درمان، سرویس های بهداشتی، مشاوره و … است.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۲۱ سال از عمر بسیج سازندگی امروز ۴۲ هزار گروه جهادی فعال در کشور در اقشار مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی، فنی تخصصی، جامعه پزشکی، مهندسین عمران، صنعت، کارگری، هنرمندان، ورزشکاران و … فعالیت دارند.

گروه‌های جهادی اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان

وی از تشکیل گروه های جهادی اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: همزمان با هفته بسیج سازندگی رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در سراسر کشور و خراسان جنوبی فعالیت دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۱۴ هزار گروه جهادی با ۱۵۳ هزار جهادگر به صورت هدفمند با پهنه، عرصه، جفرافیا، مسئله وزمان مشخص مشغول به کار خدمت رسانی به منت به مردم هستند.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی نیز همزمان و به صورت نمادین روز گذشته ۱۲۰۰ جهادگر فعالیت خود را برای خدمت رسانی در استان آغاز کردند و بازهم قلب جهادگران خراسان برای کار خدمت رسانی برای جبهه مبارزه با فقر و محرومیت مانند مدافعان حرم و سلامت میتپد.

وی با بیان اینکه مسئله ای که امروز با آن درگیر هستیم ارز ترجیحی است، بیان کرد: اقتصاد در دنیا دو نظریه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بازار آزاد دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اقتصاد در انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی و نظریه ولی فقیه است.باید مدل رفتاری اقتصاد مثل مدل رفتاری در سیاست باشد.

سردار زهرایی اظهار کرد: کشور ما در بحث و مدل نظامی، دکترین نظامی، موشکها، بازدارندگی به جایی رسیده که هیچ کشوری جرات ندارد به ما نگاه چپ کند. در بحث فناوری و دفاعی به جایی رسیده ایم که میتوانیم شروع کننده تهاجم رفتاری دفاعی باشیم.

وی تصریح کرد: مدل رفتاری ما در نظام مقدس نهادینه شد جوانان و رزمندگان در جنگ به پیروزی رسیده و در حال حاضر در حوزه های مختلف در کشور به خودکفایی، صادرات و شروع کننده رسیده ایم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: در بحث اقتصاد نظریه اقتصاد مقاومتی به دلایل مختلف اجرایی نشد است؛ مسئولان ما یا توان یا باور به اقتصاد مقاومتی نداشتند و مغزها در اقتصاد منجمد و فریز شد.

سردار زهرایی گفت: امروز رئیس دولت سیزدهم دولت انقلابی و مردم نواز در بحث اقتصاد پای کار آمده و گفته حاضرم از آبروی خود بگذرم تا انقلاب اقتصادی را انجام دهد.

وی افزود: باید ریل اقتصاد کشور مطابق مدل اقتصاد ولی فقیه انقلاب اسلامی باشد. کار اقتصادی کار بزرگی است و باید همه کمک کنند تا به نتیجه برسد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: باید به مردم کمک کرد با سعه صدر، دانش و آگاهی با دولت برای مسئله اقتصاد همراهی کنند.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: مردم ما ثابت کردند که از مردم زمان پیامبر (ص) بهتر هستند.

وی به شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» اشاره کرد و گفت: باید در بحث اقتصاد نیز خود را نشان داده و مسئولان امر را در این خصوص تنها نگذاریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خطاب به مسئولان دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: مسئولان باید ظرافت های کار را به طور عمیق در بدنه کار خود داشته باشند.

سردار زهرایی بیان کرد: ارز ترجیحی سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم را به سمت قاچاقچیان، دلالان و مافیاها سوق می‌داد.

وی ادامه داد: اگر مدل حذف ارز ترجیحی درست اجرا شود دست دلالان، مافیا و قاچاقچیان حذف خواهد شد؛ در کوتاه مدت شاید به مردم فشار وارد شود اما در بلند مدت نتایج خوبی دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: دولتمردان باید زرنگ و کیّس باشند. تمام جوانب کار را با ظرافت تمام در نظر گرفته و ان شاءالله با کمک مردم از این پیچ تاریخی که جنگ تمام عیار اقتصادی است عبور کنیم.

سردار زهرایی گفت: ان شاءالله در کشور به جایی برسیم که صادر کننده محوری محصولات کشاورزی، استراتژیک و… به غیر از نفت به بلاد اسلامی باشیم.

ارسال نظرات