خبرهای داغ:
فرمانده سپاه لارستان در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه بیان کرد:
فرمانده سپاه ناحیه لارستان در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه که به مناسبت دهه بسیج سازندگی ایراد شد، به تشریح اقدامات جهادگران بسیجی لارستان به مناسبت دهه بسیج سازندگی پرداخت.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۸۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار عیسی افسری فرمانده سپاه ناحیه لارستان در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه که به مناسبت دهه بسیج سازندگی ایراد شد، با گرامیداشت دهه مبارک بسیج سازندگی به رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در این دهه و با حضور ۴۰ گروه جهادی در لارستان اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیجی در این رزمایش، خدمات جهادی خود را در حوزه های کشاورزی،بهداشتی، آموزشی، عمرانی، آب،راه، معیشت و محرومین در اقصی نقاط لارستان بزرگ به مردم و محرومین ارائه می دهند.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت ها و اقدامات جهادگران بسیجی، همراهی مردم و حمایت‌های خیرین و مسئولین در پشتیبانی از این جهاد عظیم، از آحاد مردم و جوانان مشتاق به کار جهادی برای حضور در این عرصه جهاد و خدمت رسانی دعوت نمود.
سرهنگ افسری در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از اقدامات بسیج سازندگی سپاه ناحیه لارستان را از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ارائه نمود و افزود: راه اندازی ۲۲ مورد صندوق قرض الحسنه مردم نهاد، اعطای ۱۳۳ مورد وام اشتغال، ۹۰۴ مورد کمک به ایجاد اشتغال با اجرای کارگاه های اقتصاد مقاومتی در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی مردم پایه، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، از جمله این خدمات است.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان بخش دیگری از فعالیت بسیج سازندگی را در راستای کمک به تحقق عدالت اجتماعی با اجرای پروژه های محرومیت زدایی زیر عنوان کرد و گفت: اجرای ۷۲ پروژه عمرانی محرومیت زدایی(احداث، مرمت، تکمیل) با محوریت طرح کلان محرومیت زدایی و با اولویت پروژه‌های آب روستایی، راه روستایی، مسکن محرومین و زیرساخت اشتغال، خدمت رسانی به ۳ محله طرح کرامت شامل آموزش مهارت، اشتغال، محرومیت زدایی، مقابله با آسیب ها و معضلات اجتماعی، تامین و توزیع ۲۲۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی، جهیزیه، پوشاک، لوازم التحریر، و حمایت از بیماران کرونایی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان از دیگر خدمات جهادگران لارستان است.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل، سازماندهی و تقویت ۱۱۰ گروه جهادی در لارستان افزود:برگزاری ۱۷۲۸۵ نفر روز اردوی جهادی در عرصه های مختلف عمرانی و محرومیت زدایی، فرهنکی و آموزشی، خدمات درمانی و پزشکی، خدمات دامپزشکی و واکسیناسیون دام و طیور، ساخت ۸ باب مسکن محرومین، بازسازی ۳۷ باب مسکن محرومین، تامین ۳۸ سری جهیزیه، تامین ۷۰مورد اقلام موردی لوازم خانگی به ارزش ۳۲۲ میلیون تومان
از اقدامات این گروه های جهادی است.
سرهنگ افسری تصریح کرد: در راستای جهاد تحصیل، ۱۴۵نفر از دانش آموزانی که به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده یا ترک تحصیل کرده بودند با حمایت ها و تلاشهای جهادگران بسیجی در سراسر لارستان به تحصیل بازگشتند.
به گفته وی، در طول این دوره، اقدامات ۴۷ نفر از مربیان جهادی و تحصیل کرده کشاورزی در قالب مربیان و سفیران طرح جهش تولید با انجام عملیات میدانی در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی منجر به افزایش میزان تولیدات محصولات کشاورزی در سراسر لارستان شد.
فرمانده سپاه ناحیه لارستان در ادامه، فعالیتهای گروه های جهادی در سال ۱۴۰۱ را نیز برشمرد و گفت: برگزاری اردوی جهادی توسط ۷ گروه جهادی در مناطق محروم لارستان در ایام نوروز، توزیع ۳ هزار بسته معیشتی، پوشاک، لوازم التحریر و... در بین محرومین و نیازمندان همزمان با ماه مبارک رمضان، ادامه ساخت و تکمیل ۵ باب منزل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) که از بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز و تاکنون ادامه داشته است، از جمله این خدمات است.
وی در پایان، لایروبی و احیای قنات در بخش بنارویه، مرمت و تعویض مخزن فلزی هوایی آب روستای علی آباد زاهد محمود، همکاری با آبفا شهرستان در پروژه های آبرسانی مناطق محروم را از دیگر پروژه های در دست اقدام بسیج سازندگی سپاه ناحیه لارستان عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها