خبرهای داغ:
معاون اول رییس جمهور با حضور در شهرستان رباط کریم از مجتمع انبارهای کالاهای اساسی و سیلوی ۱۲۰ هزار تنی شهید مدرس بازدید کرد.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۹۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور عصر امروز (جمعه) با حضور در شهرستان رباط کریم از مجتمع انبار‌های کالا‌های اساسی و سیلوی ۱۲۰ هزار تنی شهید مدرس شرکت بازرگانی دولتی ایران بازدید کرد.

وی در این بازدید که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران انجام شد، با توضیحات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در جریان ذخیره و وضعیت انبار‌های گندم و برنج و همچنین ذخیره سازی روغن مورد نیاز مردم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به تلاش‌های وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در راستای ذخیره سازی و تکمیل ظرفیت انبار‌های کالا‌های اساسی در سراسر کشور تاکید کرد: هیچ‌گونه کمبودی در حوزه اقلام و کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم وجود ندارد.

مخبر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت کالا‌های اساسی در منطقه و کشور‌های جهان با مشکلات اساسی روبرو شده است، اما به دلیل پیش بینی‌ها و تامین مالی مورد نیاز توسط دولت سیزدهم و با تلاش‌های شبانه روزی برای خرید کالا‌های اساسی مردم، هیچ مشکلی در کشور در زمینه ذخیره سازی و انبار این کالا‌ها وجود ندارد و ذخایر بسیار خوبی از کالا‌های اساسی و محصولات وابسته به آن‌ها در انبار‌ها موجود است.

مخبر تاکید کرد: اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه جزء الزامات قانونی بود که دولت طبق بودجه و مصوبه مجلس شورای اسلامی ملزم به اجرای آن است.

وی تصریح کرد: برای تعیین قیمت‌های ۴ قلم کالای اساسی لبنیات، مرغ، تخم مرغ و روغن محاسبات دقیقی انجام شد که این محاسبات با توجه به تحلیل‌های اقتصادی بر روی عوامل تاثیرگذار قیمت‌ها تعیین شد و از طرفی یارانه پرداختی به مردم نیز براساس محاسبات افزایش قیمت‌ها پس از اجرای طرح و تاثیر بر سبد زندگی مردم بود.

معاون اول رییس جمهور در پایان تصریح کرد: توجه به بحث عدالت از جمله اهداف و افتخارات مهم طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است که ان‌شاالله دولت با همکاری و همراهی مردم این هدف مهم را به سرانجام خواهد رساند.

ارسال نظرات