کارشناس مسائل اجتماعی گفت: داشتن سواد رسانه ای و شناخت درست فضای مجازی لازمه مصون ماندن در برابر تهدایدات و بهره مندی از محاسن آن می باشد.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۷۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی پاسداران عفت شهرستان بروجن، نشست روشنگری با موضوع آشنایی با آسیب های فضای مجازی برگزار شد.

کارشناس مسایل فرهنگی اجتماعی در این نشست ضمن تشریح معایب و محاسن فضای مجازی، گفت: این فضا مانند شمشیر دولبه ای است که هم معایب و هم مزایای بسیاری دارد.

خداکرم نادری، داشتن سواد رسانه و شناخت این فضا را لازمه مصون ماندن در برابر تهدیدات و بهره مندی از محاسن آن عنوان کرد.

وی در ادامه به آسیب‌های بحران‌های نوپدید اشاره کرد و گفت: نگاه غیر واقع بینانه به مسائل اجتماعی، افزایش خانواده‌های تک سرپرست، کاهش وابستگی فرزندان به خانواده، افزایش فرار از خانه و کم شدن زمینه ازدواج دختران و پسران از آسیب‌های فضای مجازی است.

نادری افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و از این بابت فضای مجازی نیازمند حضور موثر و هوشمند جوانان انقلابی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از حضور ناآگاهانه و بی برنامه در فضای مجازی است؛ لذا دانش خود را درباره فضای مجازی به‌روز کنید و شناخت و بصیرت خود را ارتقا دهید تا تهدیدات احتمالی را به موقع تشخیص داده و از خطرات آن مصون بمانید.

 

ارسال نظرات