حامد شیر خدا تحلیل گر مسائل سیاسی می گوید: اصلاحات در نظام پرداخت یارانه ها،، اصلاح بودجه کشور،تسهیل در امر تجارت، سرمایه گذاری در تولید اشتغال آفرین و پایان دادن به فقر در طبقات پایین رابه دنبال دارد.
کد خبر: ۹۴۳۲۴۳۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،حامد شیرخدا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت:هر دوره و مقطع از حیات پر برکت انقلاب اسلامی، حساس و آبستن حوادث کوچک و بزرگی بوده است که با درایت امامین انقلاب و بصیرت مردم ایران زمین به سلامتی و سربلندی از آنها عبور کرده ایم و هرچه رو به جلو رفته ایم جمهوری اسلامی استوار تر و انقلاب در سطح منطقه و جهان عمق استراتژیک خود را افزایش داده است.

وی ادامه داد : در این بین دشمن غدار مدل و روش های جنگی خود را پیچیده تر کرده است. در سال های اخیر ما شاهد جنگ هیبریدی یا چند وجهی و ترکیبی آنها به صورت گسترده با محوریت موضوعات اقتصادی هستیم.

تحلیل گر مسائل سیاسی افزود: پس از دولت آقای روحانی با نگاه به غرب و تفکرات تلفیقی لیبرالی که حاصل آن به بن بست کشاندن کشور، رشد عجیب نقدینگی و سرگردان بودن این حجم عظیم از پول بدون پشتوانه، شناساندن راه های دور زدن تحریم ها به دشمن به نام شفافیت، تاراج ذخایر ارزی کشور به نام اختصاص ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی، تعطیلی تولید، از رونق انداختن تجارت به خاطر نگاه صرف به غرب، عدم اعتماد کشور های مشرق زمین - که به مراتب اقتصاد بزرگتر از غرب دارند - نسبت به دولت آقای روحانی و دیگر سیاست های اقتصادی غلط هشت ساله این دولت که باعث رانت و فساد گسترده در اقتصاد گردید،عملا ما شاهد بالاترین نرخ تورم در یک صد سال اخیر پس از قحطی سال 1299 بودیم.

وی افزود: در سطح دنیا حداقل ۵۰ درصد بودجه سالیانه بایستی به سمت تولید و عمران برود و کار به جایی رسیده است که ۹۰ درصد بودجه کشور صرف امورات جاری می شود. قاچاق در بعضی کالا ها به خاطر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در فروردین امسال به ۲۰۰۰ درصد رسیده است و عملا با پول جمهوری اسلامی ما کالاهای اساسی کشور های همسایه مثل ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان را تامین می کنیم.

شیرخدا تحلیل گر مسائل سیاسی تاکید کرد: اقتصاد ایران نیاز به اصلاحات گسترده و به اصطلاح سیاسیون جراحی بزرگ دارد،کاری که باید حداقل 25 سال پیش انجام می شد و هیچ دولتی زیر بار آن نرفت. این کار بزرگ مردان بزرگ می خواهد که از آبروی خودشان بگذرند به فکر رای آوری و غالب کردن جریان سیاسی خود نباشند بلکه به فکر آینده ایران اسلامی و فرزندان ایران باشند.

وی یادآور شد: اصلاحات در نظام پرداخت یارانه ها که از دست مفسدان و رانت خواران گرفته شود و به خود مردم داده شود، اصلاح بودجه کشور،تسهیل در امر تجارت، سرمایه گذاری در تولید اشتغال آفرین و پایان دادن به فقر در طبقات پایین جامعه.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت:بدون شک همراهی مردم در موفقیت دولت امری ضروری و البته شرطی لازم است و به اذن خدا این آتش بر ابراهیم(رئیسی) گلستان خواهد شد.

ارسال نظرات