خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین
حجت الاسلام معبودی گفت: یکی از وظایف روحانیت، جهاد تبیین است. بیان تفسیر، بیان روایت، معنای آیات قران، بیان مسایل روز بر اساس مبانی قرآنی و سیره اهل بیت روایات جهاد تبیین است و در دوران اسارت نیز جامعه روحانیت در کنار پایمردی و ایستادگی، جهاد تبیین انجام می دادند
کد خبر: ۹۴۳۲۶۱۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

قزوین_ حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس بیان کرد: روحانیت در تمام حوادثی که در طول تاریخ این ملت رقم خورده است، پیشتاز و در کنار مردم بوده اند. زمانی که مردم از نظر فکری در خطر بودند روحانیت پای کار آمد و از عقیده و افکار مردم دفاع کرد.

 

وی گفت: در برخی امور انحرافاتی ایجاد می شد که روحانیت در مقابل انحرافات ایستادگی کرد و مصداق بارز این امر مهم، شهید مطهری است که در مقابل انحرافات فکری بسیار دغدغه مندانه عمل کرد.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، اظهار کرد: روحانیت پاسدار دو گوهر گرانبها بوده و هست که شامل پاسداری از گوهر دین در همه زمینه ها و زمان ها بوده و پاسداری از گوهری به نام مردم که بستر و مجری احکام دین هستند.

 

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز روحانیت برای اجرای این دو مولفه، ابتدا خود بعنوان یک فرمانده و یا تک تیرانداز در عرصه جهاد حضور می یافتند. روحیه بخشی به رزمندگان، آشناسازی با احکام و معارف دینی، پشتیبانی از جنگ و جمع آوری کمک های مردمی، ترغیب و تشویق نیروها برای حضور در جبهه های رزم بخشی از عملکرد جامعه روحانیت در دوران دفاع مقدس بوده است و جامعه روحانیت شهدای بسیار برجسته و شاخصی را تقدیم این انقلاب و آب و خاک نموده است.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت در دوران اسارت و روحیه بخشی به اسرا و آزادگان افزود:در دوران اسارت رزمندگان روحانیون در جمع رزمندگان نقش برجسته ای در حفظ جان اسرا و روحیه بخشی و نیز حفظ عقیده اسرا به انها داشتند که مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی نقش برجسته ای را در این زمینه ایفا کردند و به اعتراف اغلب آزادگان این شخصیت بزرگ روحانی قوت قلبی برای اسرا در زندان های بعث بودند.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امثال شهید سید علی اکبر ابوترابی در اسارتگاه صدامیان، مانند ستارگانی بودند که راه و هدف را به اسرا نشان می دادند.

 

حجت الاسلام معبودی در پایان با اشاره به اینکه نقش روحانیون در دوران اسارت در حفظ شعائر اسلامی یک جهاد تبیین است گفت: یکی از وظایف روحانیت، جهاد تبیین است. بیان تفسیر، بیان 

روایت، معنای آیات قران، بیان مسایل روز بر اساس مبانی قرآنی و سیره اهل بیت روایات جهاد تبیین است و در دوران اسارت نیز جامعه روحانیت در کنار پایمردی و ایستادگی، جهاد تبیین انجام می دادند. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها