رئیس کمیته امداد شهریار خبر داد؛

اعزام 39 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهریار به مشهد اردهال

رئیس کمیته امداد شهرستان شهریار از اعزام 39 نفر از مددجویان به سفر زیارتی مشهد اردهال و نیاسر از توابع شهرستان کاشان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۲۷۱۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، عزیز شاکری با اعلام اعزام مددجویان تحت حمایت  این نهاد در شهرستان  شهریار به مشهد اردهال و نیاسر ،گفت:  39 نفر از مددجویان تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به همت یکی از خیّران شهریاری به سفر یک روزه مشهد اردهال و  نیاسر  از توابع شهرستان کاشان واقع در استان اصفهان اعزام شدند.

وی افزود: برای اعزام این تعداد مددجو 11 میلیون و 700 هزار تومان از محل کمک  های این خیّر شهریاری هزینه شده است.

 شاکری در مورد برنامه‌های اجرایی برای مددجویان در طول سفر مشهد اردهال و نیاسر، بیان کرد: زیارت بارگاه امام زاده سلطان علی بن محمد باقر (ع)، قرائت فاتحه بر آرامگاه شاعر اهل کاشان سهراب سپهری واقع در محل بارگاه امام زاده ، بازدید از باغ گل محمدی و نحوه گلابگیری، معرفی مکان های زیارتی و تفریحی کاشان، اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی از جمله برنامه های این اردوی یک روزه بوده است.

بنابراین گزارش؛ مَشهَد اَردهال روستایی در ۴۲ کیلومتری غرب کاشان در ایران است؛ این روستا در میان افراد محلی به مشهد قالی نیز مشهور است. مشهد اردهال، در همسایگی دامنهٔ شمال شرقی قلهٔ اردهال کاشان که بلندترین ارتفاع ناحیهٔ باستانی اردهال کاشان است جای گرفته‌است. در این محل بنای امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع)  فرزند امام محمد باقر(ع) پیشوایِ پنجم شیعیان قرار دارد که زائران زیادی دارد.

همچنین شهر نیاسر مرکز بخش نیاسر از توابع شهرستان کاشان و استان اصفهان است. نیاسر دارای کارگاه‌های گلاب‌گیری فراوانی است این کارگاه‌ها عرقیاتی مثل گلاب، عرق نعنا، عرق کاسنی، عرق شاطره و…  تولید می کنند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار