مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است، افزود: در سال جاری، 560 میلیارد ریال اعتبار از محل قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاهای استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۴۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

رضا خواجه ای در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت:  براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده از محل قیر رایگان، آسفالت معابر 100 روستای این استان در سال جاری  با مشارکت دهیاری ها پیش بینی شده است.

 

اختصاص 560 میلیارد ریال اعتبار از محل قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاهای استان

وی تاکید کرد: اعتبارات قیر یارانه ای فرصت خوبی برای بهسازی محیط‌های معابر روستایی در راستای ارتقا بهداشت محیط عمومی، هدایت آب‌های سطحی، ارتقا کیفیت محیط زندگی، ایجاد نشاط و انگیزه برای تثبیت جمعیت در روستاها که خواستگاه تولید و احیای صنایع دستی و گردشگری روستاها است.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: سال گذشته از محل قیر رایگان ،80 روستای استان با اعتباری بیش از 360 میلیارد ریال آسفالت شد. 

 

 

خواجه ای خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در زمینه سهمیه قیر رایگان  و آسفالت معابر روستایی نداریم و آماده هستیم به هر میزانی که دهیاران مشارکت کنند، تامین نماییم تا روستاها  از این کمک بهره مند شوند.

 

 

وی با بیان اینکه،  باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت  توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم نمود تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند، افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می روند.

 

 

وی  با تاکید بر اینکه، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، گفت: باید هماهنگی و همکاری مناسبی میان دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم برای توسعه و آبادانی روستاها وجود داشته باشد.

 

 

ارسال نظرات