آقای مولوی از واریز یارانه به حساب همه افرادی که تا فروردین یارانه دریافت می‌کردند، اما به دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آن‌ها حذف شده بود، خبرداد.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۸۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آقای مولوی در زمینه واریز یارانه به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدید نظر در دهک بندی فعلی هستند، گفت: پیرو دستور امروز آقای رئیس جمهور، کسانی که تا فروردین یارانه دریافت می‌کردند، اما به دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آن‌ها حذف شده بود و آن‌ها درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آن‌ها از حدود دو تا سه ساعت قبل در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت.

وی افزود: سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به واریز یک ماه کمک معیشت برای آن‌ها اقدام خواهد کرد؛ البته این مبلغ مسکوت خواهد ماند تا ظرف یک ماه بررسی نهایی درباره وضعیت دهک انجام شود و کسانی که استحقاق آن‌ها تایید شود (مشمول ۹ دهک قرار گیرند) این مبلغ برای آن‌ها آزاد می‌شود و می‌توانند برداشت کنند.

مولوی درباره زمان لازم برای بررسی شکایات مردم گفت: این کار هم اکنون در حال بررسی است و به دلیل این که ما بانک‌های اطلاعاتی متعددی داریم که وضعیت اقتصادی این خانواده‌ها باید در همه این بانک‌ها مجددا مورد برسی قرار گیرد و به طور طبیعی فرصتی برای انجام این کار مورد نیاز است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در جریان این بررسی، تعاملی با سرپرستان خانواده‌هایی که تقاضای تجدید نظر داده اند صورت خواهد گرفت و ظرف چند روز آینده پیامکی برای آن‌ها ارسال و خواسته می‌شود که مجددا به سایت مراجعه کنند و نسبت به هر کدام از بند‌ها که درخواست داشتند، مشخصا در آنجا ثبت کنند و این فرآیندرفت و برگشتی و تعامل بین همکاران ماو سامانه با متقاضیانی که درخواست تجدید نظر داده اند، در نهایت جمع بندی خواهد شد که عضو ۹ دهک هستند و یا نیستند.

آقای مولوی گفت: در صورتی که عضو ۹ دهک تشخیص داده شوند، ظرف همین یک ماه اجازه برداشت مبلغ واریز شده را خواهند داشت.

وی افزود: دو درگاه برای ثبت درخواست تجدید نظر وجود دارد. یک درگاه سامانه حمایت مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و درگاه دیگر شماره تلفن گویا به شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که متقاضیان می‌توانند با تماس با این شماره تلفن کد ملی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کنند و به فرد اعلام می‌شود که در چه دهکی قرار دارد و اینکه آیا برای ایشان مبلغی واریز شده است یا خیر؛ و در این تماس تلفنی از فرد خواسته می‌شود که اگر تجدید نظر دارد دکمه مورد نظر را بزند و با این کار تلفن گویا اعلام خواهد کرد که درخواست تجدید نظر ثبت شده است و پیامکی هم برای سرپرست خانواده مبنی بر انجام ثبت درخواست ارسال می‌شود.

وی گفت: این دو درگاه همچنان فعال هست و متقاضیانی که فکر می‌کنند ذیحق هستند و باید بررسی مجدد شود می‌توانند مراجعه کنند و درخواست تجدید نظر دهند.

به گفته آقای مولوی؛  ۲۸۹ هزار و ۹۳۲ خانوار که شامل ۸۸ جمعیت استان چهارمحال و بختیاری  می‌شود یارانه نقدی جدید را دریافت کردند.

مولوی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که جزو نیروهای مسلح هستند نیز می‌توانند اعتراض خود را از طریق یگان نظامی پیگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: افرادی که قصد جداسازی یارانه‌ خود از سرپرست خانوار را دارند، می‌توانند به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

ارسال نظرات