همایش «صبح پیروزی فلسطین نزدیک است» با حضور شخصیت های برجسته کشوری و جمعی از فعالان حوزه مقاومت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۸۸۷
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، عصر روز گذشته(یکشنبه 25 اردیبهشت ماه) همایش«صبح پیروزی فلسطین نزدیک است» همزمان با سالروز اشغال ظالمانه فلسطین از سوی صهیونیسم بین المللی با حمایت استکبار جهانی در 15 ماه می 1948 میلادی با حضور شخصیت های برجسته کشوری و جمعیت های حامی و مدافع فلسطین و نمایندگان محور مقاومت و اصحاب رسانه در سالن همایش های بین المللی خلیج موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این همایش علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با گرامیداشت تقارن روز نکبت و این همایش با سالروز عملیات بیت المقدس گفت: تقارن روز نکبت با سالروز عملیات بیت المقدس فلسفه ی بزرگی دارد. این مسئله یادآور فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند ما خرمشهرهای متعددی برای فتح پیش رو داریم.

وی در ادامه با اشاره به قتل عام هایی که رژیم صهیونیستی در سال های اشغال سرزمین فلسطین مرتکب شده است گفت: جنایات وحشیانه اسرائیل در حدود 8 دهه ی در فلسطین تراژدی قرن 21 به شمار می رود.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: صهیونیست ها با جنایات خود در فلسطین ملت های مسلمان را داغدار کردند اما نتوانستند نام فلسطین را از اذهان مسلمانان محو کنند.

جعفری افزود: امروز روز نکبت تمام شده است و روز رجعت یا بازگشت آغاز شده است.جهان اسلام امروز از گذشته قدرتمند و آمریکا و اسرائیل ضعیف تر شده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: روزی رژیم صهیونیستی رویای نیل تا فرات را در سر می پروراند اما امروز خواب از چشمان صهیونیست ها در اراضی اشغالی روبوده شده است و آنها در محاصره مقاومت اند.

در ادامه این همایش فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد در سخنانی گفت: بنای رژیم صهیونیستی بر ظلم و اشغالگری است. این مسئله همواره با ابزارهای مختلف از جمله رسانه پنهان شده است.

وی افزود: از روزی که جریان مقاومت توانست در عرصه رسانه خود را باز آفرینی کند لحظات زیبایی از پیروزی مقاومت را شاهد بودیم در حالی که این پیروزی ها در گذشته سانسور می شد.

وی با محکومیت جنایت صهیونیست ها در ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی گفت: گرامیداشت ابو عاقله در این مکان به معنای گرامیداشت آرمان فلسطین است.آرمانی که بسیاری از کشور ها به آن خیانت کردند.
مهدی پور در بخشی از سخنان خود به مجاهدات های شهید سلیمانی در دفاع از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: سربازان شهید سلیمانی باید در همه عرصه ها به ویژه در عرصه رسانه و جنگ نرم رشادت های این شهید را باز آفرینی کنند.

در ادامه این همایش ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تاریخ اشغال فلسطین گفت: آغاز نکبت سال 1948میلادی نبود بلکه از زمان صدور اعلامیه بالفور از سوی انگلیسی ها آغاز شد.

ابوشریف افزود: اشغال فلسطین با حمایت گسترده نظامی انگلیس از مافیای صهیونیستی در جنایت علیه ملت فلسطین شریک بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: ملت فلسطین با وجود همه جنایات انجام شده از سوی صهیونیست ها همچنان به حقوق خود پایبند است و تا پایان به مقاومت خود ادامه می دهد.

وی با محکومیت جنایت صهیونیست ها در ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی افزود: این جنایت جنایتی است که اشغالگران به ارتکاب آن عادت کرده است.

وی ضمن انتقاد از عدم محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای غربی و سازمان های حقوق بشری به دلیل ارتکاب این جنایت تاکید کرد: همه می دانند که چه کسی این جنایت را انجام داده است اما همه در قبال این جنایت سکوت کرده اند .

ابو شریف خاطر نشان کرد رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی تاسیس شد بنابر این غرب مسئول جنایت صهیونیست ها در سرزمین فلسطین است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از رژیم های عربی به دلیل عادی سازی روابط با اشغالگران گفت: عادی سازی با اسرائیل شرایط منطقه را وخیم تر و بحرانی تر می کند.
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مقاومت تنها گزینه رهایی فلسطین از چنگال اشغالگری است، تاکید کرد: ملت فلسطین تا ابد به مقاومت خود ادامه می دهد و قدس را پایتخت ابدی کشور خود می داند. یقینن فلسطین آزاد خواهد شد و این وعده الهی است.

در ادامه سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در سخنانی از شرایط پیش از اشغال فلسطین سخن گفت و تاکید کرد کشورهای غربی اسرائیل را در قلب زمین یعنی همان فلسطین تاسیس کردند. زیرا آنها بر این باور بودند ابر قدرت ماندن نیازمند سیطره بر قلب زمین ( heart land) است.

دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قدرت های استعمار گر با حمایت از جریان پان عربیسم تلاش کردند مسئله فلسطین را به مسئله ای عربی تقلیل دهند تا مسلمانان نسبت به آن بی توجه شوند.

وی در ادامه به شکل گیری محور مقاومت اشاره کرد و گفت: از سال 1982 با تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی ایران جریان مقاومت شکل گرفت و شکست های سنگینی به اسرائیل تحمیل کرد.

ابطحی افزود: اسرائیل طی سال های گذشته تلاش کرد با بیداری اسلامی مقابله کند و مقاومت را ریشه کن کند تا زمینه را برای تحقق رویای از نیل تا فرات را محقق کند اما تمام تلاش های انها بی نتیجه ماند و به شکست انجامید.

وی با اشاره به ترور وحشیانه شیرین ابو عاقله گفت: شیرین، دختر وهب نصرانی یار واقعی امام حسین (ع) است افزود: امروز روز تقارب اسلام و مسیحیت برای زمینه سازی جهت ظهور امام زمان(عج) است.

در ادامه همایش احمدحسین فلاحی رییس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف مجلس شورای اسلامی سخنان خود را با عبارتی از رهبر معظم انقلاب آغاز کرد و گفت: رهبر عزیزمان فرمودند دشمن در حال دست و پا زدن است. این جمله در واقع تفسیر گر روند عادی سازی و تمام تحرکات دشمنان است.

فلاحی افزود: اسرائیل زمانی ارتش های کشورهای عربی را در شش روز شکست داد اما پس از تابش نور انقلاب اسلامی و قدرت گرفتن محور مقاومت حالت تدافعی گرفته و نه گنبد آهنین جواب داده و نه دیوارهای حائل بنابراین اسرائیل امروز دور خود حصار کشیده و خود را زندانی کرده است.

رییس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هر روز در حال اضمحلال است گفت: آرمان فلسطین بخشی از هدف نهایی ما است.بنار این تمام برنامه های ما باید معطوف به این آرمان باشد.

وی ادامه داد: هر کس به دنبال ایجاد مسیری آرام برای ظهور است بداند که نابودی اسرائیل مقدمه ظهور امام است.

عبدالقادر فائز مدیر دفتر شبکه الجزیره وابسته به قطر در تهران درباره ترور وحشیانه شیرین ابوعاقله گفت: در مورد ترور ایشان ما می توانیم از دو بعد به مسئله نگاه کنیم. مسئله اول مسئله جنگ نرم است که حضور ایشان در مسجد الاقصی و بیت المقدس بار روانی سختی بر رژیم اشغالگر تحمیل می کرد.وی همیشه از حضور خود در مسجدالاقصی به عنوان گلوله ای که قلب نظامیان صهیونیستی را هدف قرار می دهد، یاد می کرد. و مسئله دوم ثبات حضور ایشان در پوشش اخبار اشغالگری فلسطین و اصرار در ماندن در فلسطین است.

وی افزود: ما به شیرین ابوعاقله به عنوان صرفا یک خبرنگار یا مسیحی یا زن نگاه نمی کنیم، ایشان آینه تمام نمای روح مبارزه طلب مردم فلسطین است.

آخرین سخنران این نشست خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران بود، ایشان با اشاره به عملیات های اخیر مبارزان فلسطینی در اراضی اشغالی گفت: معادلات در سرزمین فلسطین به سود مقاومت تغییر کرده است شهدای فلسطین با عبور از دیوارهای رژیم اشغالگر قدس عملیات شهادت طلبانه خود را انجام می دهند، وی تاکید کرد: آنچه در شرایط فعلی در سرزمین فلسطین حاکم شده است به معنای آغاز پایان رژیم اسرائیل است، این سخن شعار نیست بلکه عین واقعیت است.

در ادامه وی افزود: موج اخیر عملیات شهادت طلبانه در اراضی اشغالی در واکنش به نشست نقب آغاز شد و تا کنون ادامه دارد، این مساله دربردارنده پیامی مهم برای سران کشورهای حاضر در این نشست است و آن این است که عادی سازی روابط با اسرائیل هیچ موقع شرایط را به سود دشمنان تمام نخواهد کرد بلکه اراده ملت فلسطین را برای مقاومت افزایش خواهد داد.

ارسال نظرات