نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی :
حضرت آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه شهر مشهد مقدس در همایش شهدای روحانی و گرامیداشت شهدای حرم مطهر رضوی گفت: حساس‌ترین زمان ایفای رسالت روحانیت در زمان و موقعیت کنونی واقع شده است و در تمام طول تاریخ در هیچ زمانی پهنه رسالت روحانیت به این اندازه وسعت نداشته است.
کد خبر: ۹۴۳۲۹۰۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد امروز در همایش شهدای روحانی استان خراسان با عنوان «فرماندهی و هدایتگری نظامی» و بزرگداشت شهدای حرم مطهر رضوی، حجج اسلام والمسلمین اصلانی و دارایی اظهار کرد: جریان نیابت امام (ع) که از دوره امام هادی (ع) آغاز شد، با پشت‌ سر گذاشتن غیبت صغری به عنوان نهاد مقدس روحانیت در جامعه شیعه شکل گرفت. 

 

وی افزود: ارتباطی که میان محبان اهل بیت با جریان امامت برقرار می‌شود مرهون تلاش‌های جریان روحانیت در طول این مسیر بوده و آنچه از آثار عظمت شیعه و معارف اهل بیت (ع) به عنوان اسلام ناب لمس می‌شود، متاثر از خدمات فوق‌العاده بزرگان و علمایی بوده که این تبار را شکل داده است.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: این نهاد متناسب با اقضای زمان خود رسالت خود در این جریان را ایفا کرده است.

 

وی افزود: حساس‌ترین زمان ایفای رسالت روحانیت در زمان و موقعیت کنونی واقع شده است. به همان اندازه که دشمنی‌ها در دنیا افزایش پیدا کرده، اقتدار روحانیت نیز بیشتر شده است.

 

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: انقلاب به انتها نرسیده و پیروزی واصل نشده است و ما هنوز در میانه راه قرار داریم. انقلاب از روز نخست با مبارزه آغاز شد و با مبارزه ادامه پیدا می‌کند، منتها جبهه آن تغییر پیدا کرده است. در حال حاضر جبهه مبارزه به عرصه‌های مجازی تغییر پیدا کرده و در یک جبهه بزرگ با استکبار بزرگ قرار دارد که به دنبال براندازی اسلام است.

 

وی تاکید کرد: در طول تاریخ، مبارزه جریان روحانیت با جریان‌های معارض دینی نابرابر بوده و در حال حاضر نیز نابرابر است. روحانیت همیشه در جبهه خودش با یک قدرت چندبرابری مبارزه می‌کرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این همایش گرد یکدیگر جمع نشده‌ایم تا از یک عده روحانی جانباز و فداکار تقدیر کنیم. بلکه باید این همایش یک جلسه آموزنده باشد. ایثارگری و جانبازی باید در راستای رسالت آل محمد باشد. چهره‌های جانباز و فداکار مرز مسئولیت جریان روحانیت قرار دارد و مبارزه ما باید تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد.

 

وی تاکید کرد: فدا کردن جان مبارز در راه خدا از حضرت زهرا (س) آغاز شد و ائمه اطهار(ع) این مبارزه را ترویج داده و به عنوان تکلیف بر عهده ما قرار دادند. یادواره شهدای روحانی آموزنده است و خط رسالت ما را باید مشخص کند. تحقق مسئله شهادت در لحظه آخر و عملیات شهادت است اما شهادت نقطه‌ای نیست که انسان بر اساس یک عملیات دشمن، جانش را از دست بدهد. اصل شهادت خطی است که باید بر زندگی او حاکم باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها