دومین همایش ملی زن مسلمان ایرانی در آیینه الگوی پیشرفت ۵۰ ساله صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۹۲۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

دکتر فاطمه واعظ جوادی رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید کشور در این مراسم  گفت: زن و مرد هر دو خلیفه خداوند متعال بر روی زمین هستند و بر اساس آیات و روایات قرآنی از جایگاه یکسانی برخوردارند اما برنامه دشمنان برای استحاله فرهنگی جوامع مسلمان از طریق هویت‌زدایی از زن مسلمان، ادامه دارد و آن‌ها می‌خواهند زن را در خارج از خانواده توانمند نشان دهند ولی اسلام زن را در خانواده و در کنار مرد و فرزندان می‌پسندد. برای همین است که فرهنگ بیگانه هیچ‌ وقت از زن موفق مصاحبه نمی‌گیرد و آن‌ها را به‌عنوان الگو معرفی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام، نقشی ارزنده، اثرگذار و مهم برای زنان قائل است افزود: از نظر اسلام حیات طیبه زمانی شکل می‌گیرد که زن در کنار مرد قرار داشته باشد و مرد مسئولیت و امنیت او را عهده‌دار شود و تربیت فرزندان خود را به‌عهده بگیرد.

وی با اشاره به نظام فکری غرب و استکبار عنوان کرد: آنان انسان را حیوان ناطق می دانند که باید اهلی شود و درصدد تغییرتفکر معرفت شناسی انسان به تفکر کلاسیک و فلسفی اند و معتقدند که ذهن سیال هست و اطلاعات آن قابلیت تغییر دارد.

دکتر واعظ جوادی بیان داشت: استکبار می خواهد جهان بینی مادی را جایگزین جهان بینی توحیدی کند و ما باید با افزایش بصیرت و بینش اجتماعی جامعه خود را رشد و تعالی ببخشیم.

وی با بیان اینکه سند 2030 در راستای تحقق اهداف دشمن طراحی شده است گفت: امروز در عرصه جنگ شناختی قرار داریم و دشمن می‌داند برای رسیدن به اهدافش باید حواس‌ها را پرت کند تا آنچه می‌خواهد را به جامعه به ویژه زنان و جوانان القا کند.

رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده بسیج اساتید کشور در پایان خاطر نشان شد: اگر اندیشه های شهید والا مقام استاد مطهری در دانشگاه ها تدریس شود به تمامی سوالات جوانان می تواند پاسخگو بود.

 

ارسال نظرات