فرمانده سپاه کربلا خبر داد

آبرسانی سپاه کربلا به ۴۷۸ روستای مازندران/ خدمات رسانی ۳ هزار گروه جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی

ساری- فرمانده سپاه کربلا از اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومانی برای رفع چالش آب در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۲۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا عصر امروز در نشست خبری اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی و برنامه‌های محرومیت زدایی و سازندگی بسیج و سپاه کربلا، با اشاره به رزمایش جهادگران فاطمی که از ۱۷ اردیبهشت شروع تا ۲۷ اردیبهشت پایان یافت، گفت: دراین رزمایش از ۵ هزار گروه جهادی ثبت نام شده در سامانه اطلس جهادی، ۳ هزار گروه جهادی در این رزمایش شرکت کردند.

فرمانده سپاه کربلا به نقش آفرینی گروه‌های جهادی  سازمان‌های اقشاری بسیج در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود:  گروه های جهادی در عرصه‌های مختلف عمرانی، پزشکی، اقتصادی، آموزشی،فرهنگی، بهداشت و  درمان و..فعالیت کردند.

به گفته سردار مسلمی آبرسانی و مرمت منازل نیازمندان، ساخت مسکن محرومین، بازسازی گلزار شهدا و ..از جمله کارهای عمرانی گروه های جهادی بود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به  ۲۲شورای جهادی در شهرستان‌ها و ۱۲ کارگروه تخصصی، خاطرنشان کرد:  گروه‌های جهادی  ذیل این شورا‌ها در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

سردار مسلمی در ادامه به پشتازی گروه جهادی سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این سازمان ۵۷تیم تخصصی به سراسر استان  اعزام کرد که عمده تمرکز این تیم‌ها مربوط به واکسیناسیون ۲هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین و ۴۲۰راس دام سبک بود

به گفته فرمانده سپاه کربلا گروه‌های تخصصی جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه کربلا مشاوره‌های تخصصی با عنوان طرح همگام با کشاورز را نیز در طول سال دارند.

سردار مسلمی در ادامه سخنان خود به خدمات گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی هم اشاره کرد و گفت: این سازمان هم  ۵۴ تیم جهادی درمان به شهرستان‌ها اعزام کرد که ۱۵۰ متخصص و فوق تخصص دراین تیم‌ها حضور داشتند که مجموع ارائه خدمات به ۱۵ هزار افراد محروم بود و  بالغ بر ۵میلیاردتومان هم خدمات داده شد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به فعالیت سازمان بسیج حقوقدانان با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد هم خاطرنشان کرد: سازمان بسیج حقوقدانان هم با همکاری و هم افزایی دادگستری ها برای ازادی زندانیان جرائم غیر عمد اقدامات خوبی انجام داد.

در ادامه سردار مسلمی به اقدامات بسیج جامعه زنان هم اشاره کرد و گفت: در حوزه بسیج جامعه زنان نیز حدود ۸۷۰گروه جهادی به فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، تهیه جهیزیه نوعروسان پرداختند.و 5 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

به گفته سردار مسلمی میزخدمت به همت بسیج جامعه کارگری در قالب رزمایش جهادگران فاطمی  برپا شد که  حدود۵۰۰جهاد گر در این حوزه فعالیت کردند.

خبر
فرمانده سپاه کربلا در ادامه به فعالیت  حدود ۳۰۰جهادگر در قالب طرح شهید امانی هم خبر داد و گفت: ۱۰گروه جهادی  ویژه و متخصص از سازمان بسیج دانشجویی در حوزه های آبرسانی و مرمت منازل و مدارس و .. ارائه خدمت کردند و 800 بسته معیشتی در این 10 روز بین نیازمندان توزیع کردند.

به گفته سردار مسلمی بسیج دانش آموزی هم در قالب جشن تکلیف حدود ۵۰۰سری بسته معیشتی  بین دانش آموزان نیازمند توزیع کرد.

فرمانده سپاه کربلا اضافه کرد: تا کنون ۳۰مدرسه با همکاری گروه‌های جهادی دانش آموزی مرمت و رنگ آمیزی  شد.

سردار مسلمی از ساماندهی  1100 گروه جهادی توسط بسیج محلات خبر داد و گفت: بسیج عشایری هم با هم افزایی با سایر اقشار در مناطق عشایری در شهرستان‌های بابل و نوشهر ارائه خدمت داشتند.

به گفته سردار مسلمی برای پوشش و انعکاس فعالیت های گروه های جهادی در مناطق محروم بسیج رسانه هم تیم رسانه ای اعزام کرد.

فرمانده سپاه کربلا  ادامه داد: بسیج طلاب و روحانیون نیز ۵۰گروه جهادی رابرای ارائه برنامه‌های فرهنگی ساماندهی کردند.

خبر
سردار مسلمی در ادامه سخنان خود به ساخت پروژه زباله سوز ساری توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا هم اشاره کرد و گفت: تاپایان تابستان بخشی از سازه های نرم افزاری و فنی این زباله سوز حل می شود تا چالش اساسی پسماند در مرکز استان رفع شود.

فرمانده سپاه کربلا از اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومانی برای رفع چالش آب درمازندران هم خبر داد و گفت: ۱۹مجتمع آبرسانی در دست اقدام است که ۱۲۸روستا از این آب بهره مند می‌شوند همچنین  آبرسانی به ۳۵۰روستای دیگر را در دست اقدام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها