فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد:

کشف بیش از ۷هزار و ۳۶۲تن روغن احتکار شده در مازندران توسط سازمان اطلاعات سپاه کربلا

فرمانده سپاه کربلا از کشف ۷هزار و ۳۶۲تن روغن احتکار شده در مازندران طی یک ماه اخیر توسط سازمان اطلاعات سپاه کربلا خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۴۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

کشف بیش از ۷هزار و ۳۶۲تن روغن احتکار شده در مازندران طی یک ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا عصر امروز در جمع اصحاب رسانه به مسئله قاچاق کالا‌ها در کشور، اشاره کرد و گفت: جراحی اقتصادی توسط دولت سبب شده است تا جلوی قاچاق کالا‌ها گرفته شود که این قانون مجلس بود،اما توسط دولت سابق اجرا نشد.

سردار مسلمی با اشاره به اینکه تبیین  درست و شناخت واقعیت ها از این جراحی بزرگ اقتصادی از الزمات اصلی کشور است و میتواند خیلی از چالش ها و شبهات ایجاد شده در اذهان عمومی در مسئله اقتصادی را برطرف کند، افزود:به واسطه ضعف در تبیین واقعیت ها در بحث جراحی اقتصادی، رسانه های بیگانه در تلاش برای مشوش کردن اذهان عمومی شدند تا یک  بی ثباتی در حوزه عرضه کالاهایی که در این جراحی با تغییر قیمت مواجه شدند، بوجود بیاید.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه با توجه به تحلیل و نظر کارشناسان اقتصادی جراحی اقتصادی یک امر ضروری برای کشور بوده است  افزود: به واسطه شرایطی که در کشورهای همسایه حاکم است بخشی از یارانه های کشور و ارزاق عمومی مردم به کشورهای همسایه به صورت قاچاق سراریز می شد.

سردار مسلمی گفت:  به واسطه پایین بودن قیمت برخی کالاها مثل بنزین و آرد در کشور ما بارها در اخبار شاهد مسئله قاچاق  کالا بودیم.چرا که این کالاها در کشورهای دیگر با افزایش قیمت روبرو است. برای همین برنامه ای باید اجرا می شد تا جلوی این قاچاق ها گرفته شود.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: جراحی اقتصادی،نیازمند الزماتی است تا شاهد بروز کمترین مشکلات بوده و در ظرف کمترین ،زمان ممکن به نتیجه برسد که همه اینها در گرو اطلاع رسانی درست و به موقع دولت است.

سردار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  مازندران حداقل در حوزه تولید روغن و مرغ از جمله استان‌هایی  است که  ظرفیت تولید آن با استان های دیگر متفاوت است،گفت: استان مازندران ۱۱ درصد مرغ کشور را تولید می کند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه به طور متوسط در روز  ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ تن مرغ در مازندران تولید می‌شود، اضافه کرد:  ۱۱ شرکت بزرگ تولید کننده  روغن هم در استان داریم که یکی از بزرگترین شرکت های کشور، شرکت کشت و صنعت غنچه است که مازاد تولید این شرکت ها در استان های دیگر توزیع می شود.و مازندران به نوعی تامین کننده روغن استان های دیگر هم می باشد.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه در استان مازندران ما با وجود این شرکت ها در مسئله روغن و مرغ کمبود نداشتیم، افزود:یک اطلاع رسانی به موقع به مردم مبنی بر اینکه در مازندران کمبود این اقلام وجود ندارد، باید صورت می گرفت اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

سردار مسلمی در ادامه با بیان اینکه به استثنای چهار شهرستان، در مابقی شهرستان‌ها ما کشفیات روغن احتکاری داشتیم، گفت: سپاه کربلا ۷هزار و ۳۶۲تن روغن احتکار شده در استان را طی یک ماه کشف کرد؛ که از این مقدار فقط ۶ هزار ۷۱۰ تن روغن خام سویا در مخازن شرکت پشیرو صنعت طی ۴۸ ساعت گذشته (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه) کشف شده ، که این شرکت پلمپ شده است و بعد از پلمپ انبار، روغن‌های احتکار شده تحویل اداره کل صمت استان شد تا بر اساس نیاز بازار و بر اساس نظر ستاد تنظیم بازار در بازار توزیع شود.

به گفته فرمانده سپاه کربلا ۳۳تن شکر، یک تن ماکارونی، ۲۷تن نهاده‌های دامی،12 تن آرد و ۸ تن تخم مرغ احتکار شده توسط سپاه کربلا کشف شد.

سردار مسلمی با بیان این مطلب که این کشفیات کالا‌های احتکاری طی یک هفته اخیر و در اجرای هدفمندی یارانه‌ها بوده است، افزود: سپاه یک ضابط قضایی  است و کالاهای احتکاری با دستور مقام قضایی توقیف شد که بخشی از این کالاها با دستور مقام قضایی با قیمت پشت کارتن توزیع شد و بخش دیگری از وضعیت کالاهای احتکاری در حال رسیدگی می باشد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه تکلیف روغن های کشف شده، از یک شرکت هنوز بلاتکلیف است و  مخازن هم پلمپ است خاطرنشان کرد: این بخش از روغن های کشف شده در سامانه اداره صمت ثبت نشده بود. با توجه به رانت هایی که بوده این شرکت پیش بینی کرده بود که با قیمت گزاف روغن را در بازار توزیع کند که جلوی این اتفاق گرفته شد.

سردار مسلمی با اشاره به تفاوت قیمت های روغن در فروشگاه ها ، افزود: بیشترین موجودی روغن ها در انبار فروشگاه های زنجیره ای بود که موجودی این فروشگاه ها در سامانه اداره کل صمت ثبت شده بود که با قیمت جدید روغن را عرضه کنند که در این میان برخی ها از فروشگاه های کوچک  نیز از این فرصت سواستفاده کردند که شاهد تفاوت قیمتها در بازار بودیم.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه عدم اطلاع رسانی به موقع به مردم در بحث طرح اصلاح اقتصادی و وضعیت قیمتها، سبب  یک سری نارضایتی در بین مردم شده است، خاطرنشان کرد: استان مازندران به واسطه مردم فهیمی که دارد تا به امروز هیچ مشکلی از نظر مسئله امنیتی و اجتماعی نداشت کما اینکه در استان های دیگر شاهد برخی اعتراضات بودیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه شخصا استاندار پیگیر توزیع اقلام اساسی در استان  است تا مردم در تامین کالا نگرانی نداشته باشند، اضافه کرد: استان مازندران بخاطر همجواری با پایتخت و اینکه معین این استان در تامین کالا میباشد،دست به کار شد تا مشکلات پایتخت هم در مسئله تامین روغن برطرف کند. بر همین اساس در مسئله عرضه روغن که در تهران مشکلاتی بوجود آمد استان مازندران مازاد روغن تولیدی خود را  به تهران ارسال کرد که در یک روز نزدیک به ۲ هزار تن روغن از شرکت غنچه به استان‌هایی مثل تهران و قم و اصفهان ارسال شدتا به مشکل برنخورند.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه استان مازندران علاوه بر تامین کالاهای اساسی خود ، کمبود استان های دیگر را هم برطرف میکند، گفت: هرموقع گزارش می شد که در استانی کمبود مرغ یا روغن است، استان مازندران درکمترین زمان ممکن تولیدات مازاد خود را برای استان ها ارسال می کرد تا مشکلات آنها برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها