خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی گفت: همچنین در راستای کنگره شهدای روحانی در شب سوم خرداد در حسینیه جماران بیرجند بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی به این منظور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۲۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام امین رضا کمالی، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان صبح امروز در نشست خبری اولین کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی اظهار داشت: ۷۲ شهید روحانی سهم استان خراسان‌جنوبی است که ۴نفر از این شهدا قبل‌از انقلاب، ۲نفر شهدای مکه و مابقی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: تهاجم عراق با پشتیبانی‌های شرق و غرب بر علیه ایران کار را به‌جایی رساند که عراق پنجمین قدرت نظامی برتر دنیا شناخته شد و با توجه به اینکه ما قبل‌از انقلاب هیچ امکانات نظامی نداشتیم این جنگ ناجوانمردانه علیه انقلاب اسلامی به راه انداختند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: این جنگ فرصتی شد برای نشان‌دادن مواضع ضداستکباری مردم ایران که در دفاع مقدس نقش خودشان را هوشیارانه نشان دادند و پیوند عمیق مردم با رهبری بسیاری از مشکلات را کنار زد. تجلی وحدت و همراهی اصناف و گروه‌های مختلف، میدان مسابقه برای انجام تکالیف الهی و وفاداری به انقلاب اسلامی فضای کشور را عطرآگین کرد.

وی خاطرنشان کرد: این جنگ بر هر کشوری وارد می‌شد اثری از آن کشور نمی‌ماند مردم ایران و پدران و مادران شهدا تحت حمایت حسین زمان فرزندان خودشان را به جنگ فرستادند و میدان‌های جنگ مقابله با دشمن را پر کردند و کار به‌جایی رسید در جنگی که ۲هزار روز به طول انجامید، با هزار و ۲۰۰ کیلومتر و عمق ۸۰ کیلومتری که قرار بود نیم‌ساعته کمر انقلاب را بشکنند و فرودگاه‌ها را بمباران هوایی کردند، اما شهدا و روحانیون شهید جانانه در مقابل یزیدیان زمان ایستادند و پیروزی از آن انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام کمالی ادامه داد: تمام دنیا پشت سر صدام بودند کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، آمریکا، آلمان و سایر کشور‌های منطقه در عرصه‌های مختلف برعلیه انقلاب اسلامی هجوم آوردند در جنگ هشت‌ساله رزمندگان حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادند.

وی با بیان اینکه نقش شهدای روحانی، این آگاهانه جامعه بر کسی پوشیده نیست عنوان کرد: این ایستادگی در برابر دشمنان تا دندان مسلح نبود مگر بر پایه ایمان به خدا، فرماندهی واحد، وحدت رویه تحت حمایت ولایت‌فقیه، جوهره اصلی حرکت رزمندگان ما اتصال به خداوند بود و مردم مؤمن ما دین، احکام و وحدت خود را از لسان روحانیت می‌گرفتند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: روحانیون در سطوح مختلف تحصیلات در عرصه نبرد با دشمن حضور پیدا کردند فرمانده قرارگاه، لشکر، تیپ و مسئولین دفتر نمایندگی و تبلیغات حضور داشتند و در بیش‌از ۲هزار توصیه شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان از ایمان، استقامت و پشتیبانی از ولایت‌فقیه سخن گفته اند.

وی جوهره اصلی ایمان را رمز موفقیت رزمندگان اسلام دانست و ابراز داشت: نقش روحانیت در دفاع مقدس بی‌بدیل و مثال‌زدنی در ابعاد مختلف مدیریتی، ترغیب و دعوت دیگران، تقویت ایمان و قدرت معنوی رزمندگان بوده است.

حجت الاسلام کمالی یادآور شد: حضور پرشور روحانیت و علمای بزرگ، طلاب و روحانیون رزمی و تبلیغی در ترویج ارزش‌های اخلاقی و آموزش‌های دینی در دسته‌ها و گردان‌های مختلف دفاع مقدس و نیز روحانیون نقش حفظ روحیه جهادی در جامعه را برعهده داشتند.

وی، پشتیبانی در جنگ را از دیگر ماموریت‌های طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: روحانیون انواع پشتیبانی لجستیک، رزمی و معنوی را برعهده داشتند. پیشتاز در عرصه جهاد و شهادت و پیش‌قراول میدان نبرد بودند و در در کمک به حفظ روحیه رزمندگان در دوران اسارت نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: در کربلای ۶۱ به‌ظاهر شکست‌خورده بودیم و به واسطه روح حماسه برگرفته از فرهنگ امام حسین علیه السلام رزمندگان ما، با حضور و حمایت‌های معنوی روحانیت میدان را بردیم و از میادین عبور کردیم.

وی خاطرنشان کرد: خرمشهر‌ها که بسیار مستحکم بود با جوهره ایمان رزمندگان پشت سر گذاشتیم و بعد از جنگ دشمن وارد عرصه جنگ نرم و قداست زدایی برعلیه انقلاب اسلامی شد. در عرصه جهاد اکبر به فرهنگ شهادت و ایثار و حوزه‌های علمیه در تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم.

حجت الاسلام کمالی افزود: بازهم خرمشهر‌هایی درست می‌کنند برای عبور از خاک‌ریز‌های دشمن که خرمشهر‌ها را یکی پس‌از دیگری پشت سر بگذاریم نیاز به فرهنگ شهادت داریم بنا براین یادواره‌های شهدای روحانی را برگزار می‌کنیم و به دیدار خانواده‌های شهدای روحانی می‌رویم.

وی اظهار داشت: در عرصه‌ای جدید دشمن جنگ ترکیبی علیه ما به راه انداخته‌است و فرماندهی‌کل قوا فرمان جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی داده‌اند به روحانیت و علمای انقلابی نیاز داریم که به عنوان عمار ولایت نقش ایفا کنند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: برای این‌که نقش‌آفرینی مؤثر باشد باید یادواره‌های شهدا را برگزار کنیم در آستانه برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی در چهارم خرداد در شهر قم هستیم.

وی بیان کرد: روحانیت، طلاب و مسئولین با همکاری فضای جامعه را به عطر شهدای روحانی مزین کنند. هدف از برگزاری کنگره صرف مراسم نیست دنبال اثربخشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه هستیم و با توجه به اینکه امروزه روحانیت مورد هجمه دشمنان قرار دارند باید سوابق این قشر به مردم معرفی شود.

حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه در بررسی اجمالی طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب نقش‌آفرینی و اثربخشی روحانیت را مشاهده می‌کنید گفت: به نسبت اقشار جمعیت روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده‌است در این دوران در عرصه‌ای که داعش و تکفیری‌ها به حرم اهل‌بیت هجوم آوردند ۳۸ شهید روحانی تقدیم کردیم.

وی اضافه کرد: با ۳۰ خانواده شهید روحانی در سراسر استان دیدار داشتیم و هدیه‌ای از سوی رهبری و تمثال شهید تقدیم ایشان شده‌است و در چند روز آینده به‌همراه نماینده، ولی فقیه در استان به دیدار خانواده شهدای روحانی می‌رویم. همچنین از سال قبل یادواره‌های شهدای روحانی در شهرستان‌ها و در بیرجند نیز آذر ماه برگزار شده‌است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام استان عنوان کرد: همچنین در راستای کنگره شهدای روحانی در شب سوم خرداد در حسینیه جماران بیرجند بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی به این منظور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای نمایش، سخنرانی، مداحی، تجلیل از خانواده‌های شهدای روحانی، رزمندگان و خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس و رونمایی از کتاب شهدای روحانی استان از برنامه‌های این مراسم است.

حجت الاسلام کمالی افزود: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مرکز استان با موضوع نقش شهدای روحانی در دفاع مقدس، برگزاری جلسات و نشست‌هایی در حوزه‌های علمیه استان، مراسم بزرگداشت شهدای روحانی شب سوم خرداد در شهرستان قاین و اعزام ۲خانواده معزز شهدای روحانی استان به مراسم کنگره ملی شهدای روحانی در قم از دیگر برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی به‌صورت تصویری و زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد و سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و سردار سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام استان با بیان اینکه شعار محوری کنگره ملی شهدای روحانی (تحقق سرخ از حجره تا سنگر است) گفت: در کنار کنگره شهدا نمایشگاه‌هایی از فعالیت‌های هر استان در دفاع مقدس در روز جمعه افتتاح می‌شود و تا چند روز بعد از کنگره فعال است نمایشگاهی از بسیج طلاب خراسان جنوبی نیز اعزام شدند که این برنامه مهم جانبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها