خبرهای داغ:
رییس واحد اهدا اعضا در دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛
ابراهیمی گفت: متاسفانه در استان قزوین زیرساخت های لازم برای پیوند عضو وجود ندارد و درصورت بهره برداری از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین، امکان این عمل مهم و حیاتی در استان فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۳۳۷۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر ابوالفضل ابراهیمی رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه و رییس واحد اهدا اعضا در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست با اصحاب رسانه با محوریت روز ملی اهدای عضو بیان کرد: علل عمده مرگ مغزی بیماری های همچون سکته مغزی، مسمومیت مغزی و مهمترین موضوع در کشور ما تصادفات است که متأسفانه آمار بالایی دارد.

 

وی گفت: تصادفات رانندگی، وارد آمدن تومورهای مغز، عفونت های مغزی، خونریزی های داخلی مغز، ضربه شدید به سر، سقوط از ارتفاع، مسمومیت های مغزی، غرق شدن در آب و همچنین سکته مغزی از عوامل بروز مرگ مغزی است. 

 

این مسؤول اضافه کرد: استان قزوین جزو استان های پیشگام در اهدای عضو است که با توجه به آمار موجود دارای رتبه ۳ کشوری در زمینه اهدای اعضای بدن است.

 

ابراهیمی با اشاره به آمار موجود در زمینه اهدای عضو طی سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال ۹۹، اعضای بدن ۶ بیمار مرگ مغزی، اهدا شد و در سال ۱۴۰۰ این عدد به تعداد ۱۱ بیمار مرگ مغزی افزایش یافت.

 

رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه یکی از دغدغه های مهم حوزه درمان استان را در زمینه پیوند اعضا، عدم اطلاعات کافی در زمینه تفاوت کما با مرگ مغزی دانست و عنوان کرد: تفاوت این دو در این است که در کما احتمال بازگشت وجود دارد اما در مرگ مغزی احتمال بازگشت بیمار به حیات وجود ندارد. البته به شرطی که حتما مرگ مغزی از سوی تیم درمان تایید شود.

 

وی افزود: گاهی به دلیل عدم رضایت خانواده، دیر شدن زمان اهدا، ابتلا به کرونا طی دوسال اخیر و همچنین ابتلا به بیماری های واگیر موجب شده تا اهدای عضو انجام نپذیرد. 

 

ابراهیمی یادآور شد: متاسفانه در استان قزوین زیرساخت های لازم برای پیوند عضو وجود ندارد و انجام این عمل مهم باید در بیمارستان امام خمینی تهران انجام شود و این یکی از دغدغه های استان قزوین است که درصورت بهره برداری از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین، امکان این عمل مهم و حیاتی در استان فراهم خواهد شد.

 

 انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها