خبرهای داغ:
شاهدان روحانی (۳۲)؛

نقش کلان ولی فقیه دفاع مقدس را عاشورایی کرد

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس، گفت: نقش کلان ولی فقیه دفاع مقدس را عاشورایی کرد.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۷۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان گفت: وقتی امام خمینی (ره) به عنوان ولی فقیه فرمانی صادر می‌کردند تکلیف‌آفرین بود و همه اعم از ارشدترین فرماندهان تا رزمنده تک‌ور خود را موظف به اجرایی کردن آن می‌دیدند.
وی با بیان اینکه دشمن برارزش‌های ما متمرکز شده است، تصریح کرد: امروز هدف دشمن از بین بردن عشق و ارادت مردم و ولایت فقیه است زیرا می‌داند آنچه منافع دشمن را به خطر می‌اندازد و موجب حفظ منافع کشور و امت و جامعه اسلامی است، همین عشق و انس و مودت و روحیه اطاعت پذیری از ولایت فقیه است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه، اسلام و حضور مردم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران زمانی به پیروزی رسید که جهان درگیر ۲ قطب‌بندی شرق کمونیستی و غرب لیبرالیستی بود.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دست ردی به این ۲ قدرت بود و لذا شرف و غرب تمام امکانات خود را برای منکوب کردن انقلاب اسلامی به کار گرفتند و ۱۱۲ رادیو با ۱۰ زبان زنده جهان حجم تبلیغات خود را علیه انقلاب سازماندهی کردند.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: گروهک‌ها را با شعار تجزیه طلبی به سمت مرزهای ایران سوق دادند و به عنوان مثال زمانی که مردم عرب و غیرعرب خوزستان بدنشان در مقابل شنی‌های تانک‌های دشمن تکه‌تکه شد، برخی از این تجزیه‌طلبان در مقابل دشمن علیه هله‌هله می‌کردند.
وی به تحرکات ضد انقلاب و گروهک‌ها در غرب کشور اشاره کرد و ادامه داد: تنها در کردستان ۴۲ هزار شهید تقدیم راه اسلام و انقلاب شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر گروهک‌های چون پیکار منافقین فرقان و با ترور آتش سوزی و بمب گذاری به جان مردم افتادند و ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند.
وی اضافه کرد: همچنین تحریم اقتصادی و بایکوت سیاسی و هجمه تبلیغاتی را علیه ملت ما به راه انداختند و در کنار آن جنگی هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کردند.
حجت‌الاسلام ذوالنوری به نابرابری نظامی ایران در جنگ هشت ساله، گفت: همه دنیا پشت‌سر دشمن صف کشیده بود و دست برتر جنگ را به دشمن داده بودند به گونه‌ای که آسمان جبهه در برخی عملیات‌ها به نمایشگاهی از جنگنده‌های شرقی و غربی که در اختیار دشمن قرار داشت تبدیل شد.
وی ادامه داد: آنچه موجب شد این جنگ به پیروزی برسد علل معنوی، روحی و ایمانی است و کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند که روحانیت به‌عنوان عظیم ‌ترین و سازمان یافته‌ترین کانون تبلیغی بیشترین نقش را داشت.
حجت‌الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس در ۷۰ عرصه حضور داشت، افزود: نقش مدیریت کلان دفاع و انقلاب، نقش پشتیبانی جنگ، نقش مسوولیتی و مدیریتی، نقش معرفت افزایی و بصیرت آفرینی، نقش رزمی، نقش رزمی و تبلیغی، نقش تخصصی در ادوات و رسته‌های دفاعی، نقش در خط مقدم به‌عنوان فرماندهی هشت عرصه اصلی نقش‌آفرینی روحانیت بود.
وی تصریح کرد: روحانیت در مساجد، نمازهای جمعه، روضه‌ها، راهپیمایی‌ها، مجالس خانگی و دیگر محافل و اماکن صدای مظلومیت جبهه را به گوش جهانیان رساند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: عقیدتی سیاسی‌ها، نمایندگی‌های حضرت امام (ره) در رده‌های مختلف، نمایندگان ولی فقیه در سپاه، واحد‌های جنگ روانی به عنوان بخشی از واحد‌های فرهنگی بخشی از بار مدیریتی و مسوولیتی دفاع مقدس را به عهده داشتند.
وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید میثمی در استفاده نکردن از امکانات نظامی برای خانواده، گفت: علت تأثیرگذاری امثال شهید میثمی این بود که همواره همراه مردم بودند و همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته بود.
حجت‌الاسلام ذوالنوری خاطر نشان کرد: روحانیت نمی‌گفت بروید جبهه بلکه می‌گفتند بیایید و خود پیشتاز حضور در جبهه بودند. و حتی تیپ مخصوص روحانیون تبلیغی تشکیل شد و بالاترین اثرگذاری را داشتند.
وی به حضور روحانیت در رسته‌های مختلف نظامی و کاربر تخصصی برخی ادوات، اضافه کرد: روحانیت در عرصه‌ها و رسته‌های غواصی، آرپی‌جی زن، خلبان بالگرد کبری، توپچی، راننده تانک، تخریب‌چی، اطلاعات و عملیات و‌ حتی پزشک جراح در جبهه نقش آفرینی کرد.
حجت‌الاسلام ذوالنوری با اشاره به شهادت قریب چهار هزار طلبه و روحانی شهید، گفت: ۳۶ امام جمعه و امام جمعه موقت شهید در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.
کنگره استانی ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

 

ارسال نظرات