مسئول بسیج عشایری با تبیین کارکردهای امنیتی جامعه عشایر گفت: جامعه عشایر با حضور در مناطق مرزی و دوردست ترین مناطق کشور که هیچ پاسگاه انتظامی وجود ندارد، در برقراری امنیت ایفای نقش می کند و هر سیاه چادر عشایری یک پاسگاه امنیتی و انتظامی است.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۸۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار احمد سعیدی، مسئول بسیج عشایری کشور گفت: جامعه عشایر در طول تاریخ کشور ، نقش موثری در وقایع مختلف داشته  و همواره به عنوان مرزدارانی امین، با روحیه سلحشوری و شجاعت به دفاع از این مرز و بوم پرداخته اند.

جامعه عشایر علیرغم جمعیت بسیار کم نقش بی بدیلی در اقتصاد و امنیت غذایی کشور دارند و 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند و اگر می گوییم هر سیاه چادر عشایری یک کارگاه تولیدی و اقتصاد مقاومتی است گزافه نیست.

سعیدی با تبیین کارکردهای امنیتی جامعه عشایر گفت: جامعه عشایر با حضور در مناطق مرزی و دوردست ترین مناطق کشور که هیچ پاسگاه انتظامی وجود ندارد، در برقراری امنیت ایفای نقش می کند و به حق ثابت کرده است که هر جایی که کورسویی از نور فانوس سیاه چادر عشایری دیده شود ، امنیت برقرار است. و هر سیاه چادر عشایری یک پاسگاه امنیتی و انتظامی است.

جامعه عشایری در برقراری امنیت مرزی ایفای نقش می کنند/ هر سیاه چادر عشایری یک پاسگاه امنیتی و انتظامی است.

مسئول بسیج عشایری کشور با اشاره به سبک زندگی عشایر و گنجینه آداب و رسوم عشایر کشور گفت: سبک زندگی عشایر نمونه بارز اصالت و هویت ایرانی اسلامی است و این آداب و رسوم زیبا باید به عنوان گنجینه حفظ و صیانت شود.

سعیدی با اشاره به وفاداری عشایر به انقلاب و امامین انقلاب گفت: ارتباط عشایر با امامین انقلاب یک ارتباط قلبی و دلی بوده که تا به امروز وفاداری خود را به انقلاب و امامین انقلاب ثابت کرده اند و به فرموده مقام معظم رهبری (عشایر از وفادارترین افراد به نظام جمهوری اسلامی می باشند). امام خمینی ( ره) در دیدار با نمایندگان عشایر  در تاریخ 29 اردیبهشت سال 1358 فرمودند: "عشایر ذخایر انقلابند" و به همین مناسبت این روز در تقویم بسیج به نام بسیج عشایری نامیده شده است. و در تعاملاتی که با وزارت ورزش و جوانان و سازمان لیگ برقرار شد هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال به نام " سالروز بسیج عشایری و گرامیداشت ده هزار شهید جامعه عشایری کشور" نامیده شد.

مسئول بسیج عشایری با اشاره به مشکلات جامعه عشایر در زیرساخت ها گفت: سازمان بسیج عشایری  کشور آمادگی کامل دارد تا به کمک دستگاه های متولی در قبال عشایر ، مشکلات زیرساختی جامعه عشایر را برطرف نماید.

وی افزود: عشایر وفاداری خود به انقلاب و نظام را با تقدیم بیش از ده هزار شهید به اثبات رسانده اند و در خرداد ماه سال جاری کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

سعیدی گفت: این کنگره از سه سال قبل ، با سه رویکرد فرهنگی،خدمت رسانی و محرومیت زدایی، کمک های مومنانه و تقویت وحدت اقوام و مذاهب شروع شده و در این راستا اقدامات بسیار ارزنده ای به نام شهدای عشایر و در مناطق عشایری ارائه شده است.

وی در پایان گفت از جمله برنامه هایی که در استقبال از کنگره مورد تاکید بوده می توان به یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز عشایری در فارس، یادواره شهدای زن عشایری در لرستان، مسابقات تیراندازی عشایر با سلاح شخصی گلوله زنی (مراحل شهرستانی، استانی و ملی) ، مراسم شب شعر شهدای ایل، یادواره شهدای مدافع حرم در استان چهارمحال و بختیاری ،پویش کمک های مومنانه «یا امام حسن مجتبی (ع)» در ماه مبارک رمضان، پویش درختکاری که کاشت بیش از یکصد هزار نهال در مناطق عشایری را به همراه داشت  اشاره کرد ، همچنین  اقدامات دیگری در حوزه های فرهنگی، محرومیت زدایی و کمک های مومنانه که در دستور کار می باشد.

مسئول بسیج عشایری همچنین افزود : یک هفته به نام بسیج عشایری نام گزاری شده که بسیجیان عزیز رده های مقاومت بسیج عشایر در حال تلاش و خدمت به جامعه عشایر می باشند.

29 اردیبهشت ماه: عشایر، ولایت مداری، استکبار ستیزی

30 اردیبهشت ماه: عشایر، مشارکت سیاسی

31 اردیبهشت ماه: عشایر، امنیت پایدار مردمی

1 خرداد ماه: عشایر، اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت زدایی

2 خرداد ماه: عشایر، خدمات مومنانه

3 خرداد ماه: عشایر، ایثار، شهادت

4 خرداد ماه: عشایر، فرهنگ اسلامی ایرانی

ارسال نظرات