غلامرضا طالعی دادستان کاشمر گفت: اساس و بنیان کتاب‌های شهید مطهری بر مبنای معارف ناب اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۳۳۴۹۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، غلامرضا طالعی دادستان کاشمر گفت: اساس و بنیان کتاب‌های شهید مطهری بر مبنای معارف ناب اسلامی است.

 

غلامرضا طالعی، در نشست مطالعاتی بررسی آثار شهید مطهری و خوانش کتاب آزادی معنوی اظهار داشت: اینکه فردی مثل حضرت امام خمینی(ره) که نظرات و دیدگاه‌های خود را با وسواس ودقت بیان می‌کنند اعلام کرده‌اند کتاب‌های شهید مطهری بدون استثنا خوب و مفید هستند نشان دهنده جایگاه رفیع استاد مطهری و کتاب‌های وی است.

 

 

وی در سخنانی به بررسی آثار شهید مطهری پرداخت و گفت: کتاب‌های شهید مطهری اساس و بنیان بسیار قوی بر مبنای معارف ناب اسلامی دارد و لذا همچنان مورد استفاده محققان ، دانشجویان و متفکران است.

 

دادستان کاشمر افزود: اگر کسی یک دوره کامل کتاب‌های شهید مطهری را با دقت مطالعه کند از بسیاری منابع دیگر بی نیاز می‌شود و شاکله فکری او بسیار محکم، مستدل و منطقی شکل می‌گیرد لذا شایسته است برگزاری سیرمطالعاتی آثار استاد مطهری در دستور کار قرار بگیرد.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در این مراسم با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر و مشاهیر در دستور کار مجموعه کتابخانه‌های عمومی کاشمر است، گفت: شهید مطهری یکی از استوانه‌های فکری انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

 

محمد فیض عارفی، عنوان کرد: انقلاب اسلامی قبل از آن که یک انقلاب سیاسی و حتی اجتماعی باشد یک انقلاب فکری و فرهنگی بود و یکی از مهمترین اشخاصی که در تحقق این انقلاب فکری و فرهنگی نقش داشت استاد شهیدمرتضی مطهری است.

 

وی گفت: شهید مطهری با آثار خود توانست زمینه فکری لازم برای تحقق انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ فراهم کند و امروزه نیز آثار و کتاب‌های ایشان همچنان مورد استفاده در زمینه پاسخگویی به شبهات و نشر معارف اصیل اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها