خبرهای داغ:
امام جمعه سمنان:

تجلیل از آیت الله شاهچراغی و علما در واقع تجلیل از علم، ایمان و زهد است

دامغان_ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن تأکید بر تجلیل و تکریم علمای دین و بزرگان گفت: تجلیل از آیت الله شاهچراغی و علما در واقع تجلیل از علم، تقوا، ایمان و زهد است.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۰۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان در همایش نکوداشت آیت الله سید محمد شاهچراغی در حسینیه باب الحوائج شهرستان دامغان اظهار کرد: آیت الله شاهچراغی در نیم قرن زندگی مجاهدانه خود، تلاش‌های بسیاری در جهت اعتلای اخلاق، دین و مذهب داشته و هیچ چشم داشتی به دنیا نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان سخن پیامبر اکرم (ص) «اکرِمُوا الْعُلَماءَ فَانَّهُمْ وَرَثَةُ الْأَنْبِیاءِ فَمَنْ أَکرَمَهُمْ فَقَدْ اکرَمَ اللهَ وَ رَسُولَهُ» گفت: علما وارثان انبیا هستند، هرکس نسبت به آنان تجلیل داشته باشد، خدا و رسولش را تجلیل و احترام داشته و بر تکریم علمای دین و بزرگان تأکید کرد.

مطیعی افزود: تجلیل و نکوداشت از امثال آیت الله شاهچراغی و علما در واقع تجلیل از علم، تقوا، ایمان و زهد است.

وی با اشاره به افتتاحیه باشکوه نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی در دامغان افزود: اختتامیه این نکوداشت در 19خرداد سال جاری درشهر سمنان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، نکوداشت «آموزگار اخلاق» آیت الله سید محمد شاهچراغی با حضور آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، مقامات لشکری، کشوری، مسئولان استان سمنان، روحانیت و عموم مردم در تاریخ 29 اردیبهشت در حسینیه باب الحوائج شهرستان دامغان برگزار و اختتامیه نکوداشت در تاریخ 19 خرداد سال جاری در شهر سمنان برگزار می شود.

آیت الله سید محمد شاهچراغی سال ۱۳۱۳ در روستای حسن آباد شهرستان دامغان متولد شد. وی از دی ماه سال ۱۳۸۰ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان بود و نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها