معاون هماهنگ کننده ارتش گفت:باید ارزش‌های فرهنگ شهادت را در اجتماع توسعه داده و به آن توجه و اعتقاد داشته و آن را اجرا کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۵۴
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، مراسم گرامیداشت شهدای هنرمند ساوجی و حماسه فتح به مناسبت آزادسازی خرمشهر با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، جمهوری اسلامی و مسئولین شهرستان ساوه برگزار شد.

حبیب الله سیاری آزادسازی خرمشهر را معجزه دانست و تصریح کرد: سوم خرداد ماه که به عنوان روز آزادسازی خرمشهر نامگذاری شد گویای این است که این عملیات آنقدر بزرگ و در تاریخ اثر گذار است که با توجه به سخنان حضرت امام خمینی ره بیانگر این جمله است "خرمشهر را خدا آزاد کرد" واین وقوع معجزه بود، چون در آن زمان همه تجهیزات و عده در اختیار دشمن بود پیروزی بر چنین دشمنی معجزه ایی به تمام معنا بود رزمندگان ما شهدای ما جانبازان ما همه عزیزانی که در عملیات بیت المقدس کار و تلاش کردند مایه افتخار و عزت این مردم در طول تاریخ هستند.

وی حفظ و توجه به روحیه رزمندگان و آموزش‌هایی که در عملیات‌ها انجام می‌شود را متذکر شد و گفت: در طراحی و تاکتیک‌ها و آموزش‌ها و برنامه‌هایی که در این عملیات اجرا شد و روحیه که رزمندگان داشتند باید به این ابعاد توجه شود که برای آینده انشاالله در تاریخ ثبت شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش به یکی از مسیر‌های اصلی خطوط کشتیرانی و نفتکش اشاره کرد و گفت: منطقه خلیج عدن و دریای سرخ حدود ۲۵۰۰ کیلومتر از ساحل جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد از آنجا یکی از مسیر‌های اصلی خطوط کشتیرانی و نفت کشی است که بیش از یک سوم تجارت جهان از این مسیر است و برایشان حائز اهمیت است به همین دلیل این منطقه تقریباً از سال ۱۳۸۷ تاکنون مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفته است.

وی، تلاش و کوشش در برابر دشمنان را مورد تاکید قرار داد و افزود:تا امروز حدود ۵۰۰۰ کشتی اجرایی و نفتکش ایران و نیرو‌های دریایی با حضور فیزیکی در منطقه یعنی هم حضور تیم‌های اسکورت و تیم‌های حافظه کشتی‌ها و ناوشکن‌هایی که در این منطقه هستند در مقابل دزدان دریایی ایستادگی کردند و کشتی‌ها را سالم از منطقه عبور دادند.

امیر سیاری، ترویج ارزش‌های فرهنگ و شهادت را اینگونه شرح داد و گفت: باید ارزش‌های فرهنگ شهادت را در اجتماع توسعه دهیم و به آن توجه و اعتقاد داشته باشیم و آن را اجرا کنیم و به آنچه که می‌گوییم عمل کنیم تا همگان متوجه ارزش‌های شهادت و آن دلیر مردان شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات