مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند در گفتگو با بسیج:
حجت الاسلام اکبر قنبری گفت:نقش تبلیغی و رزمی روحانیون در دفاع مقدس یک نقش برجسته و ممتاز محسوب می شد که نیاز ایت به درستی تبیین شود
کد خبر: ۹۴۳۳۸۶۷
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی حجت الاسلام قنبری مسئول  نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند در خصوص نقش روحانیت در دفاع مقدس در گفتگو با بسیج گفت: نخستين روز از ماه اسفند كه به نام روحانيت و دفاع مقدس نامگذاري شده است يادآور رشادت‌هايي است كه روحانيون در 8 سال جنگ در برابر دشمن داشتند. روحانيون با سلاح ايمان و اعتقاد در كنار ديگر رزمندگان ضمن خنثي كردن تبليغات دشمن، به رزمندگان روحيه مي‌بخشيدند.

وی افزود: در برخي عمليات‌ وقتي رزمندگان در محاصره دشمن قرار مي‌گرفتند با سخنان و هدايت‌هايي كه روحانيون انجام مي‌دادند رزمندگان با روحيه مضاعف محاصره دشمن را شكسته و عمليات با پيروزي همراه مي‌شد.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد:نقش مسئوليتي و مديريتي روحانيت، شبكه عقيدتي سياسي ارتش و نيروهاي مسلح، نمايندگي امام در سپاه، تبليغات و روابط عمومي‌ها، اعزام مبلغ، واحدهاي عمليات رواني در اواخر جنگ كه مسئول آن روحانيت بود، همه و همه بيانگر نقش مؤثر روحانيت در تقويت بنيه و روحيه رزمندگان دارد.

وی در ادامه افزود:شهداي بنامي همچون شهيد حجت‌الاسلام محلاتي نماينده امام در سپاه پاسداران، شهيد حجت الاسلام ميثمي، نماينده امام در قرارگاه خاتم و نيروي زميني سپاه در عمليات كربلاي 5 كه از جمله عمليات مهم و نقطه عطفي در انهدام نيروهاي دشمن بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شازند گفت:شهيد حجت‌الاسلام مصطفي رداني‌پور يكي ازبنيانگذاران لشكر 14 امام حسين(ع) و فرمانده قرارگاه فتح كه در محضر شهيد بهشتي و شهيد قدوسي درس خوانده بود، محمود كاوه فرمانده شهيدي كه 4 سال سابقه طلبگي داشت و در شمال غرب كشور مي‌جنگيد و غلامرضا صالحي جانشين لشكر 27 حضرت رسول(ص) تا فرمانده تيپ، گروهان و گردان از جمله 140 روحاني شهيدي بودند كه در رده فرماندهي در جنگ به شهادت رسيدند.

وی  در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامي ايران، بزرگ‌ترين حركتي بود كه با وجود توطئه‌هاي قدرت‌هاي بزرگ، به رهبري امام خميني(ره) شكل گرفت و در بهمن سال 1357 به پيروزي رسيد و از آن پس نيز، همواره چون آذرخشي بر پيكر استعمار فرود مي‌آيد.

حجت الاسلام اکبری خاطر نشان کرد: اين انقلاب شكوهمند به آساني به دست نيامد؛ بلكه از جرقه نخستين آن در سال 1342 تا به ثمر نشستنش در سال 57، ملت ايران شهداي بسياري را به اسلام عزيز تقديم كرد. در اين ميان، بزرگاني نيز در مسير به بار نشستن خون شهيدان، آسايش و آرامش را برخود حرام كرده و مردانه در مقابل نظام ستم شاهي قامت بستند، شهيد محلاتي ازجمله اين رادمردان خط مقدم مبارزه بود كه در شكل‌گيري و تداوم نهضت، نقش مؤثر و اساسي داشت.

ارسال نظرات