مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان خبر داد
زنجان _ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تبیین نقش و جایگاه روحانیت در جامعه از اهداف برگزاری کنگره شهدای روحانی است، گفت: نمایشگاه شهدای روحانی زنجان در قم برپا می شود.
کد خبر: ۹۴۳۳۸۹۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰شهدای روحانی در کشور،اظهار داشت:کنگره شهدای روحانی برای اولین بار است که به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود. 

 

نمایشگاه شهدای روحانی زنجان در استان قم برپا می شود

این مسئول با بیان اینکه خلأ جایگاه و عظمت شهدای روحانی بویژه شهدای شاخص این کنگره مانند شهید مطهری، بهشتی، محلاتی و شهدای محراب و شهدای ترور احساس می شد، عنوان کرد :برگزاری کنگره می تواند جایگاه و عظمت شهدای روحانی را به خوبی بیان کند. 

 

 

حجت الاسلام بیگدلی تصریح کرد:جامعه روحانیت 111 شهید روحانی ترور و 40 شهید مدافع حرم تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است. 

 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:جامعه روحانیت از زمان انقلاب و بعد از آن و دوران دفاع مقدس همراه و همگام مردم در جبهه ها بوده و هر زمان نظام نیاز داشته جامعه روحانیت در صحنه حضور داشته است. 

 

 

وی با اشاره به اینکه برای آماده سازی برگزاری کنگره شهدای روحانی یک دهه زمان صرف شده است،عنوان کرد:طی یک دهه گذشته  609 هزار آثار از شهدای روحانی جمع آوری شده است که روز برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد. 

 

 

حجت الاسلام بیگدلی گفت:جامعه روحانیت با تقدیم ۴ هزار شهید، بیشترین شهدا را در میان اقشار مختلف مردم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این افتخاری بزرگ برای ماست.

 

 

 

این مسئول  از برپایی نمایشگاه شهدای روحانی در شهر مقدس قم خبر داد و افزود: استان زنجان 40 شهید روحانی دارد لذا در کنگره ملی شهدای روحانی در شهر مقدس قم نمایشگاه شهدای روحانی زنجان برگزار می‌شود.

 

 

حجت الاسلام بیگدلی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه استان ها از سراسر کشور حضور دارند، افزود:در این نمایشگاه  آثار شهدای روحانی جمع آوری شده مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

 

 

ارسال نظرات