عکس:

سفر وزیر کار به اردبیل

شورای اداری استان اردبیل با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد
کد خبر: ۹۴۳۴۱۱۴
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

سفر وزیر کار به اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، شورای اداری استان اردبیل با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در جلسه شورای اداری استان اردبیل به بررسی وضعیت اشتغال استان اردبیل پرداخت و گفت: مقامات دولت قبل اعلام می‌کردند که دولت سیزدهم با شرایط اقتصادی کنونی امکان پرداخت حقوق‌ها را نخواهد داشت در حالی که تاکنون حقوق و مستمری بازنشستگان در شرایط مطلوب پرداخت شده است.

وی میزان پرداختی مستمری بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد حقوق پرداختی دولت به کارکنان فعلی انجام گرفته و مابقی نیز در حال انجام است.

عبدالملکی به قانون بیمه کارگران ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: این قانون در مجلس در حال اصلاح است که طی آن ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی جدید بیمه خواهند شد.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای تهیه ۲۰۰ تخت جهیزیه به افراد تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل خبرداد و گفت:  به 1700  متقاضی نیز خدمت رسانی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه نسبت به احداث درمانگاه تامین اجتماعی و مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گرمی قول مساعد داد و خواستار حل  مسئله استقرار نمایندگی ادارات در شهرستان تازه تاسیس انگوت شد.

وی همچنین خواستار رفع مشکل سرمایه‌گذاری کارخانه ظروف شیشه و پتروشیمی جم در شهرستان گرمی شد و گفت: احداث این دو واحد صنعتی باید تا دو هفته آینده تعیین تکلیف شود و در ارزیابی مجدد اگر به هر دلیلی اجرای این دو طرح تایید نشود، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید طرح‌هایی را جایگزین این دو طرح کرده و باهمان میزان اشتغال تا دو ماه آینده طرح جدید شروع شود.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل اظهار داشت: شاخص‌های تعیین‌شده برای توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی در استان‌ها چندان مناسب نیست و به‌صورت شفاف نمی‌تواند وضعیت استان و محرومیت‌ها را معرفی کند و با توجه به وضعیت نامطلوب استان اردبیل در زمینه شاخص‌های اقتصادی و درآمد سرانه، اختصاص امکانات و اعتبارات از محل‌های مختلف محرومیت‌زدایی به استان یک ضرورت است.

وی گفت: با وجود ظرفیت‌های مناسب و قابل توجه در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل، تبدیل این ظرفیت‌ها به ثروت در سایه ایجاد زیرساخت‌ها و زنجیره‌های تولید عملی است و کمک به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری یکی از اقدامات موثر در راستای رونق اقتصادی و رفع محرومیت از استان است.

سفر وزیر کار به اردبیل

سفر وزیر کار به اردبیلسفر وزیر کار به اردبیلسفر وزیر کار به اردبیلسفر وزیر کار به اردبیلسفر وزیر کار به اردبیل

ارسال نظرات