فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:

کارنامه روحانیت در دفاع مقدس درخشان است

سردار علی محمد اکبری گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس و در کنار رزمندگان اسلام کارنامه درخشانی است.
کد خبر: ۹۴۳۴۱۷۴
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۴ هزار روحانی شهید کشور به میزبانی شهرمقدس قم که چهارم خردادماه برگزار می شود، امروز یادواره 81 شهید روحانی و طلبه استان چهارمحال و بختیاری و 70شهید روحانی جامعه عشایری کشور در مجتمع لاله شهرکرد برگزار ‌شد.

کارنامه روحانیت در دفاع مقدس درخشان است

سردار  علی‌محمد اکبری در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای روحانی، تصریح کرد: نقش روحانیت مختص به  دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیست؛ بلکه روحانیت از قبل از انقلاب و در طول تاریخ اسلام در صحنه های مختلف حاضر بودند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  با یادآوری نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، افزود: نقش روحانیت در دفاع مقدس و در کنار رزمندگان اسلام کارنامه درخشانی است.

سردار علی محمد اکبری گفت: بصیرت افزایی و روشنگری و تقویت معنویت در جبهه ها مرهون نقش بسزای روحانیت بود.

وی با یادآوری وقوع بیش از 28جنگ و فتنه در کشور بعد از انقلاب اسلامی، نقش روحانیت در مقابله با این فتنه ها را بی بدیل دانست و افزود:  یکی از این عرصه‌های پیکار دفاع از حرم‌ آل‌الله است که روحانیون در این عرصه شهدایی را تقدیم اهل‌بیت(علیهم السلام) کرده‌اند و روحانی مدافع حرم شهید محمدعلی قلی‌زاده از استان چهارمحال و بختیاری نیز در این راه به فیض شهادت نائل شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام ) با تصریح اینکه یادواره شهدای روحانی استان ذیل کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید جامعه روحانیت کشور که چهارم خردادماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد برپا شده است، ادامه داد: آمار 81 نفری شهدای روحانی استان نسبت به جمع قلیل روحانیون که در آن زمان در استان حضور داشتند، بسیار بالا و قابل ملاحظه است.

سردار اکبری گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید جامعه روحانیت کشور و ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور، اقداماتی در استان انجام شده و در دستور کار است که از جمله می‌توان به سرکشی از تک‌تک خانواده‌های شهدای روحانی استان اشاره کرد که هیات‌هایی از مسئولان ارشد استان، فرماندهان سپاه و بسیج، روحانیون و اساتید حوزه در منازل شهدا حضور یافته و خانواده‌های آنان را تجلیل کردند.

وی همچنین از برپایی غرفه آثار شهدای روحانی استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاهی به همین منظور در حاشیه کنگره ملی 4هزار روحانی شهید در شهر مقدس قم خبرداد و از بسیج اساتید و طلاب استان و دست اندرکاران این مراسم های معنوی تشکر کرد.

ارسال نظرات