مدیر فرودگاه یاسوج گفت: فرودگاه یاسوج به مرز هوایی و بین المللی پیوست و به زودی برقراری پروازهای خارجی در این فردوگاه محقق می شود.
کد خبر: ۹۴۳۴۳۱۳
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، عنایت انصاری فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از بهمن ۹۹ که در فرودگاه یاسوج منصوب شدم دو پرواز از این فرودگاه توسط شرکت ماهان به تهران انجام می شد و یکی از ماموریت هایی که مدیر عامل شرکت هواپیمایی کشور به بنده محول کرد افزایش پروازهای این فرودگاه بود .

وی بیان کرد: رایزنی های لازم با شرکت هواپیمایی کشور انجام شد و قانون ۵۰ درصد معافیت عوارض ویژه به مناطق محروم که به یاسوج نیز تعلق گرفته است را به شرکت های هواپیمایی اعلام کردیم و شرکت پارس ایر و معراج به پیشنهاد ما برای برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج لبیگ گفتند.

تحقق یک رویا در فرودگاه یاسوج / پرواز های بین المللی برقرار شد

انصاری ابراز داشت: شرکت هواپیمایی معراج فعالیت خود را با هواپیمای ایرباس ۳۳۰ به صورت یک روز در هفته آغاز کرد و بسیار پرواز خوبی بود و ثابت شد این فرودگاه توانایی نشست و برخاست ایرباس را دارد و حجم جابجایی مسافر و بار را افزایش داد.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: یکی از نیازمندی های هواپیمای ایرباس دستگاه ایر استارت است که این دستگاه در فرودگاه یاسوج مستقر نیست و شرکت معراج نیز ادامه فعالیت خود را منوط به استقرار این دستگاه در فرودگاه می داند به همین خاطر تلاش و رایزنی خود را با مسئولان برای خرید دستگاه ایر استارت آغاز کردیم. 

وی افزود: با رایزنی های انجام شده هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه ایر استارت اخذ کردیم و هم اکنون در مرحله مناقصه هستیم و مراحل آخر طی می شود.

انصاری فرد از حضور و فعالیت یک شرکت هواپیمایی دیگر در فرودگاه یاسوج خبر داد و گفت: با شروع فعالیت این شرکت تعداد شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه یاسوج به سه شرکت می رسد.

تحقق یک رویا در فرودگاه یاسوج / پرواز های بین المللی برقرار می شود/ خبرهای خوش از فرودگاه یاسوج در راه است

وی ابراز داشت: در سال ۱۴۰۰ پرواز های یاسوج به مشهد برقرار شد اما به دلیل شرایط کرونایی و اقتصادی استقبال خوبی نشد و در یکماه برقراری این پرواز ۶۰۰ نفر جابه جا شدند که در تلاش هستیم این پرواز دوباره از سر گرفته شود.

انصاری فرد گفت: سال گذشته دو پرواز شرکت ماهان به تهران و چهار پرواز شرکت پارس ایر از طرق فرودگاه یاسوج انجام شد که شرکت پارس ایر دو تا از پروازهایش را کاهش داد و در جلسه ای که بزودی در سازمان هواپیمایی کشور برگزار می شود برای بازگرداندن پروازها رایزنی خواهد شد. 

انصاری فرد اظهار داشت: از پروازهای فرودگاه  یاسوج راضی نیستم زیرا باید ۶ پرواز به تهران،مشهد و عسلویه از طریق این فرودگاه انجام شود.

تحقق یک رویا در فرودگاه یاسوج / پرواز های بین المللی برقرار می شود/ خبرهای خوش از فرودگاه یاسوج در راه است

مدیرکل فرودگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به همراه خبرنگاران با حضور در مقر آتش نشانی فرودگاه یاسوج گفت: علاوه بر این که چهار خودروی آتش نشانی با کیفیت بالا در این فرودگاه داریم یک دستگاه برف کار را نیز به فرودگاه و آتش نشانی آن اضافه کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نوسازی و بهسازی آتش‌نشانی فرودگاه دو میلیارد تومان از شرکت فرودگاه‌های کشور گرفتیم افزود: چون این مبلغ برای نوسازی آتش نشانی فرودگاه کافی نیست پیشنهاد ۴ میلیارد تومان را داده ایم که قرار بر همکاری شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر آتش‌نشانی فرودگاه ۸ نیرو دارد گفت: استاندارد های آن برابر با استانداردهای کشوری و همچنین استانداردهای فرودگاههای اروپایی است.

وی با بیان اینکه کارکنان آتش نشانی باید همواره در بالاترین آمادگی جسمانی قرار داشته باشند یادآور شد: سالن بدنسازی برای همکاران خود در آتش نشانی آماده کرده ایم و همچنین مانور های آتش نشانی را در فرودگاه به صورت اضطراری برگزار می‌کنیم. 

وی در ادامه با همراهی خبرنگاران و با حضور در سالن فرودگاه با بیان و تشریح اقدامات بزرگ و ارتقاء تجهیزات و امکانات این سالن گفت: وقتی در تاریخ پنجم بهمن ماه سال گذشته فرودگاه یاسوج به فرودگاه بین المللی ارتقا پیدا کرد سریعا اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی از شرکت فرودگاه‌های کشور گرفتیم.

وی گفت: فرودگاه بین المللی یاسوج از این پس به دنبال پروازهای خارجی با حضور مسافران از کشورهای خارجی است که باید پلیس مهاجرت در این فرودگاه مستقر شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر پلیس مهاجرت باید بانک ملی برای دریافت و پرداخت عوارض و همچنین قرنطینه وجود داشته باشد و کار دیگر اینکه اگر نهاد وزارت امور خارجه در استان راه اندازی شود باید دفتر صدور ویزا را در فرودگاه بین المللی یاسوج داشته باشیم.

انصاری‌فرد افزود: سه اتاق برای گمرک آماده کرده ایم دستگاه ایکس ری گرفتیم و همچنین برای حضور مقامات دولتی و هیئت دولت به استان نیاز به اتاق مربوط به نهاد ریاست جمهوری داشتیم که با همت و کمک استاندار ۲۵۰ میلیون تومان به این امر اختصاص داده شد.

 وی در ادامه گفت: انجام پروازهای خارجی رویا نیست بلکه واقعیتی است که برای تحقق آن در فرودگاه بین المللی یاسوج زحمت کشیدیم و امکانات لازم برای پروازهای خارجی اکنون مهیا شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات