زنجان_دبیر کمیته تبلیغات و فضاسازی کنگره شهدای روحانی استان زنجان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون علاوه بر نقش آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی، در تداوم آن نیز نقش پررنگی داشتند و با حضور خود در صحنه‌های مختلف وظیفه و دین خود را به خوبی به انقلاب اسلامی ادا کردند.
کد خبر: ۹۴۳۴۳۴۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

مصطفی دودانگه در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی ۴۰۰۰شهدای روحانی  کشور،اظهار داشت:اگر بخواهیم مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کنیم باید به نقش روحانیون مبارز شیعه اشاره نماییم که به دلیل توانایی در استفاده از عوامل انسانی و الهی برای ایجاد تحول در ایران زمان پهلوی، بالاترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

 

طلاب و روحانیون علاوه بر نقش آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی، در تداوم آن نیز نقش پررنگی داشتند

وی با بیان اینکه روحانیون مبارز در سنگر محراب و منبر به تبیین تفکر اسلام ناب محمدی، نشر اهداف نهضت، افشاگری در زمینه فجایع رژیم ستمشاهی و آثار شوم سلطه خارجی و توطئه ‎های استکبار جهانی پرداختند و با بازگو کردن بیانیه ‎ها و اعلامیه ‎ها و سخنان رهبر انقلاب، آگاهی مردم به ویژه نسل جوان را نسبت به آرمان‌های اسلامی و فجایع نظام ستمشاهی تعمیق بخشیدند،تصریح کرد:نقش روحانیون پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بر هیچکس پوشیده نیست، گواه این مدعا، خِیل شهیدانی است که این قشر متعهد و ولایی در مقایسه با دیگر اقشار به خود اختصاص داده اند؛ این بزرگ‌مردان با نهادن جان خود در طبق اخلاص، نامشان را بر تارک شهدای هشت سال دفاع مقدس حک کردند.

 

 

سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون علاوه بر نقش آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی، در تداوم آن نیز نقش پررنگی داشتند و با حضور خود در صحنه‌های مختلف وظیفه و دین خود را به خوبی به انقلاب اسلامی ادا کردند،افزود:جامعه روحانیت از زمان انقلاب و بعد از آن و دوران دفاع مقدس همراه و همگام مردم در جبهه ها بوده و هر زمان نظام نیاز داشته جامعه روحانیت در صحنه حضور داشته است. 

 

 

دودانگه  ادامه داد:انقلاب و نظام اسلامی متعلق به قشر خاصی نیست، بلکه متعلق به همه آحاد مردم ایران است و هرکس به قدر وسع و توانایی خود در پیروزی و تداوم آن سهم دارد.

 

 

وی با بیان اینکه امروز روحانیت مظلوم واقع شده و به هیچ قشری در جامعه به اندازه طلاب ظلم نشده است، گفت: قشر روحانی و طلاب نسبت به جمعیت خود بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

 

 

دودانگه با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) یکی از معجزه های رویدادهای سیاسی جهان بود، گفت: روحانیون حضور جدی در مبارزات پیش از انقلاب اسلامی داشتند و با تمام توان پای کار انقلاب اسلامی بودند.

 

 

وی اظهار داشت: روحانیون در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم نیز در میدان مبارزات حضور فعال داشتند و پس از آن هم در کنار انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ایستاده و در دفاع از حرم نیز هر کاری توانستند برای سربلندی اسلام و حمایت از مستضعفان انجام میدهند.

 

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به الگویی برای همه آزادی خواهان جهان تبدیل شده است، افزود: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه با تاسی از انقلاب اسلامی مردم ایران شکل گرفته است.

 

 

این مسئول با اعلام فراهم شدن شرایط و مقدمات برای برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در شهر مقدس قم پیروزی دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ کشور و زندگی مردم ایران دانست و اظهار کرد: ابر قدرت‌های آن روز عالم با تحمیل جنگ هشت ساله به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی را مهار کنند و اجازه ندهند گفتمان سومی که با پیروزی انقلاب اسلامی پدیدار شده بود، پا به عرصه اداره جوامع بگذارد و ده ها کشور هر کدام با نیت‌ها و انگیزه‌های خاص در صف واحد مقابل ایران قرار گرفتند، اما ملت ایران با تکیه بر مبانی دینی استقامت کرد و با دفاع مقدس شجاعانه و فداکارانه، دشمنان را در دستیابی به اهداف شیطانی طراحی شده ناکام گذارد و پایان جنگ را به نفع خود رقم زد. 

 

 

دبیر کمیته تبلیغات و فضاسازی کنگره شهدای روحانی استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کنگره مذکور در این استان بیان داشت:انتشار کلیپ و تصاویر و اطلاعیه مربوطه در کانال روشنا شبکه روشنگران فرهنگی استان،ختم قرآن به نیابت از شهدای روحانی،طراحی دیوار نگاره در مزار شهدای شهرستان بنام شهدای روحانی،هماهنگی با ادارات و شهرداری ها،فضاسازی فرهنگی و نصب تصاویر شهدا در سطح شهر با همکاری با فرهنگی هنری شهرداری،مستندسازی و ارائه اقدامات کمیته،استفاده از ظرفیت های تبلیغی و محیطی ادارات در راستای معرفی شهدا،طراحی پوستر و چاپ تراکت و…برخی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه می باشد.

 

 

 

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های امروز را مدیون دفاع مقدس و شهدا و شهدای روحانی هستیم، اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند که دستاورد‌های ما را هیچ نمایش داده و مشکلات را بزرگ جلوه دهد و ما باید از این توطئه دشمن آگاه باشیم.

 

 

وی با بیان این که شهدای روحانی، نزد پروردگار متعال، دو اجر دارند، اظهار داشت: شهدای طلبه و روحانی پس از شهادتشان هم از اجر «جهاد» و هم اجر «تبلیغ عملی» برخوردارند.

 

 

 دبیر کمیته تبلیغات و فضاسازی کنگره شهدای روحانی استان زنجان با تأکید بر این که شهدای روحانی  مایه افتخار جامعه هستند، تصریح کرد: به‌یقین آنان سبب عظمت روحانیت که سخنگوی دین هستند، شده و إن شاءالله طلاب و روحانیون با تداوم راه این شهدای عزیز و سپهبد شهید سردار  حاج قاسم سلیمانی ، دِینشان را به دین ادا خواهند کرد.

 

 

 

 

ارسال نظرات