خبرهای داغ:
همدان-مجمع علوی و فاطمی استان همدان به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۴۱۱
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجمع علوی و فاطمی استان همدان به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

روز سوم خرداد ۶۱ یادآور حماسه عشق و ایمان و روزی تاریخی و افتخارآمیز است که رزمندگان پرتوان اسلام با ۳۵ روز حماسه و ایثار و رزم‌آفرینی توانستند شهر مقاوم‌خیز خرمشهر را پس از ۵۸۷ روز آزاد و پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز مسجد و پل تخریب‌شده این شهر به اهتزاز درآورند.

حماسه سوم خرداد با تمام ویژگی‌ها و ابعادش، یک پرونده کامل برای افشای چهره طیف وسیعی از دشمنان انسانیت از شرق و غرب است که در پشت یکی از بارزترین جنایتکاران قرن بیستم، یعنی صدام کافر پنهان شده بودند و با تأمین جنگ‌افزار‌ها و سلاح‌های نا‌متعارف، نقش غیرقابل انکاری در اجرای نقشه‌های شوم صدام در تجاوز و کشور گشایی و به زعم باطل خود، جداکردن خوزستان عزیز از ایران اسلامی به خود اختصاص داده‌اند.

سوم خرداد یادآور و پاسداشت نیک‌مردان و زنان و رزمندگان خرمشهری همچون جهان‌آرا، احمد شوش، بهنام محمدی و صد‌ها شهید دیگر است که از جان شیرین خود گذشتند تا دیار و دین و ارزش‌های مقدس این سرزمین به دست اجانب پستی، چون به اصطلاح سردار قادسیه که خیال تصاحب ۳ روزه ایران اسلامی را در ذهن کور خود می‌پروراند، نیافتد.

امروز به یاد آن پاسداری جانانه از مرز‌های غرب و شرق این مرز و بوم که در واقع پیروزی آگاهی و شناخت، معرفت، بصیرت و ارزش‌های اسلامی بر ددمنشی و اوج شقاوت و شرارت دشمنان است و بواسطه این فتح عظیم الهی که به فرموده امام شهیدان «خرمشهر را خدا آزاد کرد» خداوند منان و بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم.

تربیت‌یافتگان مدرسه عشق در آن برهه، زیباترین تابلو‌های ایثار و فداکاری را در مقابله با تجهیزات و تبلیغات غاصبان یزیدی خلق کردند، بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز شجاع میهن اسلامی با حضور در جبهه‌های نور علیه ظلمت در طول ۸ سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید والامقام و هزاران جانباز و ایثارگر، دشمن تا دندان مسلح را به جای خود نشاندند و امروز نیز دشمنان اسلام باید از این حماسه عظیم بسیجیان در دوران دفاع مقدس و عملیات بزرگ و افتخارآمیز بیت‌المقدس درس عبرت بگیرند و بدانند نفوذ در وجود ملتی بزرگ با این همه بسیجیان آگاه و فداکار آرزویی است دست نیافتنی که می‌بایست همراه خود به گور ببرند.

فتح خرمشهر نماد عینی و حقیقی اسلام‌خواهی و ولایتمداری و حضور در صحنه جوانانی است که از نسل امام خمینی (ره) تا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است که راه تجاوز و تعدی را بر هر دشمن کوردل زیاده‌طلبی خواهد بست و اذان شهامت و رشادت این امت را بر گوش جهانیان و نسل‌های آینده خواهد رساند.

مجمع فاطمی و علوی استان همدان با گرامیداشت این نصرت عظیم الهی، یاد و خاطره همه شهدای عزیز آن دوران خصوصاً شهدای والامقام دانش‌آموز بهنام محمدی و ناهید فاتحی کرجو و هزاران شهید دانش‌آموز را گرامی داشته و اعلام می‌دارد دانش‌آموزان بسیجی این مرز و بوم با تبعیت از فرامین، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با نشاط و پرتلاش، در مسیر دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدای گرانقدر آماده ایثار و جانفشانی بوده و با مجاهدت علمی و ارتقاء معرفت و بصیرت خود، همواره توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی با هر ترفند مزوّرانه‌ای همچون جنگ نرم را در نطفه ناکام خواهند گذاشت.»

 والسَّلام عَلیکُم و رَحمة الله و برکاته

سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان خرداد ماه ۱۴۰۱

انتهای پیام/

ارسال نظرات