امام جمعه موقت بوشهر گفت: آزادسازی خرمشهر به‌عنوان نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس، درس عبرتی تاریخی برای دشمنان است.
کد خبر: ۹۴۳۴۴۲۰
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

آزادسازی خرمشهر، درس عبرت تاریخی به دشمنان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: سوم خرداد سال روز عملیات بیت المقدس به دست نیرو‌های مسلح در سال ۶۱ بود که منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

خصوصیت بارز عملیات بیت المقدس، همراهی و انسجام مجموعه‌های نیروی مسلح برای انجام عملیات آزادسازی خرمشهر شد.
وی بیان کرد: نیرو‌های مسلح و از جان گذشته در چند مرحله عملیات، خرمشهر را آزاد کردند که حاصل آن خودباوری و مبارزه با دست خالی برابر لشکر‌های تا دندان مسلح بود.
خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت شهدای روحانی عنوان کرد: کشور ما در چهارم خرداد شاهد برگزاری کنگره شهدای روحانیت است که در سده اخیر در تمام صحنه‌های در میدان بوده است.
دشتی ادامه داد: استان بوشهر نیز از قافله شهدای روحانیت عقب نمانده تا جایی که شهید شاخصی همچون شهید حجت الاسلام ابوتراب عاشوری دارد که امام نیز برای شهادت ایشان پیام صادر کرده است.
حجت الاسلام دشتی افزود: در مصاف با ترور و استعمار نیز در استان بوشهر شهدای بزرگی، چون صادق گنجی دارد که در غربت و در شهر لاهور پاکستان به شهادت رسید.
وی بیان کرد: پاسداشت نام شهدا به بزرگداشت مسیر و راه آن‌ها است و به یاد آن‌ها بودن است که به انسان روحیه انقلابی و جهادی داده و انسان را زنده نگه می‌دارد.
دشتی همچنین با گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اظهار کرد: احکام ثانویه زیادی در بحث جمعیت حاکم است و امروز رهبر حکم داده است که ترکیب جمعیتی کشور باید همراه با جوانان پرشور نگه داشته شود.
وی تاکید کرد: مسائل مالی و شغلی نمی‌تواند در برابر این حکم قرار گیرد و وظیفه همگان است که ازدواج و فرزندآوری حمایت کنند تا کشور جوانی جمعیت خود را حفظ شود.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا

ارسال نظرات