مرز عامل مهمی در رونق اقتصادی زندگی فردی و اجتماعی مردم منطقه محسوب می‌شود

سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند گفت: مرز یک فرصت است و عامل مهمی در رونق اقتصادی زندگی فردی و اجتماعی مردم منطقه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۴۴۴۶
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیریت مجتمع امام‌خمینی(ره) وابسته به بیت مقام معظم رهبری در صدر هیأتی به منظور، مطالعه ظرفیت‌ها و بازدید، از بازارچه و پایانه مرزی میلک وارد شهرستان هیرمند شدند.

سردار رضائیان و هیأت همراه در بدو ورود مورد استقبال برازنده سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند قرار گرفتند.

در خلال این بازدید، طرفین در خصوص واکاوی و بررسی مشکلات منطقه، بخصوص موانع موجود بر سر راه فعالیت بازارچه‌های مرزی، از جمله بازارچه و پایانه مرزی میلک، بازارچه مرزی گمشاد و بازارچه تخت عدالت به صورت تخصصی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در پایان این دیدار سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند اظهارداشت: مشکلات مردم منطقه به دلیل خشک‌سالی‌های متمادی بسیار فراوان و خارج از حد تصور است، لذا برای ماندگاری مردم باید تصمیمات مهم و سخت گرفت و نگاه‌ها را تغییر داد.

برازنده در ادامه با اشاره به اینکه مرز یک فرصت است و عامل مهمی در رونق اقتصادی زندگی فردی و اجتماعی مردم منطقه محسوب می‌شود تصریح کرد: به دلیل نگاه‌های متفاوت و اختلافات بین‌بخشی؛ پس از سه دهه فعالیت، هیچ منفعتی برای مردم رنجدیده مقیم منطقه ندارد، که این بزرگترین ظلم و بی‌عدالتی در حق مرزداران غیور و مردمان بی‌ادعای حساس‌ترین نقطه مرزی کشور که مقام معظم رهبری به زیبائی از آن به عنوان تنگه احد جمهوری اسلامی ایران یاد می‌کنند، محسوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: لازم است یک قرارگاه حاکمیتی ملی در خصوص این حوزه تشکیل و تمامی دستگاه‌ها از آن تبعیت کنند. چرا که مادامی‌که اینگونه نگاهها وجود دارد، هیچ تغییری در وضعیت کنونی ایجاد نخواهدشد.

برازنده در ادامه افزود: وجود بازارچه‌های مرزی یکی از مهم‌ترین و منحصربه‌فردترین ظرفیت‌های شهرستان هیرمند بشمار می‌رود و برای ایجاد اشتغال پایدار از این ظرفیت مناسب و فرصت طلائی باید به بهترین نحو استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری هیرمند تصریح کرد: هم اینک با مشکلات عدیده‌ای در این حوزه مواجه هستیم، که به هیچ وجه اجرای آن در این منطقه و مخصوصا در شرایط سخت و بحرانی کنونی که خشم طبیعت موجب تعطیلی شغل و کار مردم و مهاجرت جوانان به حاشیه شهرهای بزرگ گردیده‌است، مناسب نیست.

رئيس شورای تأمین شهرستان هیرمند در ادامه گفت: تنها راه نجات مردمان منطقه از بحرانی که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، راه‌اندازی تجارت محلی "کوله بری" در قالب تهاتر کالا به کالا می‌باشد و با عنایت به شکل‌گیری منطقه آزاد سیستان، قطعا بازارچه های مرزی "میلک؛ گمشاد و تخت عدالت" و همچنین پایانه مرزی میلک، به فرصتی مناسب برای تقویت و توسعه چشم گیر کریدور شمال به جنوب، تبدیل خواهدشد.

برازنده با قدردانی و تشکر از دیدگاه ویژه ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری، و بیت شریف معظم له در خصوص رفع مشکلات مردم ولایتمدار منطقه سیستان، بویژه مرزداران بی‌ادعای مقیم شهرستان استراتژیک هیرمند، ضمن ابلاغ مراتب ارادتهای قلبی سرشار از عشق و محبت مردمان مرزنشین دیار هیرمند و منطقه سیستان به مقام معظم رهبری، خواستار برگزاری مراسم ویژه دیدار مجازی مردم ولایتمدار منطقه سیستان با ولی امر مسلمین گردید.

ارسال نظرات