سفیر اسبق ایران در کویت گفت: سفر آیت الله رئیسی به کشور عمان را دارای پیام‌های گسترده‌ای برای همسایگان و دوستان ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۳۴۵۶۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

رضا میرابیان کارشناس مسائل غرب آسیا و سفیر اسبق ایران در کویت در گفتگو با بسیج با اشاره به سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به عمان پیرامون اهمیت، اهداف و دستاورد‌های این سفر گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اولویت دادن به کشور‌های همسایه در روابط بین المللی و اقتصادی بوده است.

میرابیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده روابط خود را با همسایگان گسترش داده و به این روابط عمق بیشتری بدهد. البته کشور‌های استکباری با توطئه‌های فراوانی که داشته اند تلاش کردند که نگذارند کشور‌های همسایه با ایران ارتباط گسترده‌ای داشته باشند.

کارشناس مسائل غرب آسیا سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان را دومین سفر ایشان به کشور‌های همسایه خلیج فارس دانست که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و افزود: عمان کشوری است که از ابتدای جمهوری اسلامی تا به امروز همواره روابط حسنه و گسترده‌ای با کشور ما داشته است و جمهوری اسلامی ایران برای اینکه بر اهمیت اینگونه روابط و حسن همجواری تاکید کند این سفر را انجام داد.

وی سفر آیت الله رئیسی به کشور عمان را دارای پیام‌های گسترده‌ای برای همسایگان و دوستان ایران اسلامی دانست و افزود: این سفر تاکید بر این مهم دارد که دست جمهوری اسلامی ایران برای دوستی و گسترش همکاری‌ها مبتنی بر احترام متقابل همواره باز است و کشور‌هایی که تحت فشار‌های سیاسی و امنیتی آمریکا و استکبار جهانی قرار نگیرند شرایط برای همکاری و گسترش ارتباطات با ایران همواره برای آنان فراهم است.

سفیر اسبق ایران در کویت سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان را نقطه عطفی در گسترش روابط دو کشور در ابعاد مختلف دانست و گفت: امیدواریم این روابط روز به روز افزایش پیدا کند.

ارسال نظرات